37 درجه مي رود تا سال بعد …


محمد اصغري در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: براي سواحل شمالي کشور تا پايان هفته بارش باران پيش‌بيني مي‌شود.

کارشناس ارشد هواشناسي افزود: ارتفاعات استان‌هاي چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بوير احمد و فارس تا پايان هفته جاري شاهد باران خواهند بود.

وي بيان داشت: از روز جمعه تا اوايل هفته جاري جو نسبتاً پايداري براي کشور پيش‌بيني مي‌شود که اين امر براي کشاورزان به خصوص در سواحل کشور مي‌تواند بسيار حائز اهميت باشد.

اصغري با اشاره به روند افزايش دما تا نيمه نخست هفته آتي، متذکر شد: روند افزايش دما به شکلي است که پيش‌بيني مي‌شود احتمالاً به استثناي ? روز ابتدايي هفته آتي(شنبه، يکشنبه و دوشنبه و احتمالاً سه شنبه) تا پايان سال خورشيدي روز گرمي با دماي 37 درجه در پايتخت نداشته باشيم.

وي يادآور شد: بر همين اساس پايتخت در طول سال جاري احتمالاً آخرين دماي 37 درجه را تجربه کند و ممکن است که کلانشهر تهران تا پايان سال ديگر گرماي هفته‌هاي گذشته را تجربه نکند.

اين کارشناس هواشناسي ادامه داد: ساير مناطق کشور نيز از نيمه دوم هفته آتي نيز به تناوب پايتخت افزايش دماي قابل ملاحظه را تجربه نخواهند کرد.

اصغري متذکر شد: البته اين آمار بر اساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده بر اساس نقشه‌هاي پيش‌يابي است و احتمال تحقق آن زياد مي‌رود.

وي وزش باد را پديده غالبي عنوان کرد که در بسياري از مناطق کشور در جريان است و گفت: اين امر موجب بروز پديده گرد و غبار در استان‌هاي سمنان، اصفهان، يزد، قم، ‌خراسان جنوبي، خراسان رضوي، سيستان و بلوچستان مي‌شود.




:: دانلود فایل ضمیمه ()



Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …