“میرات آلبرتا” در سومین قسمت به آمریکا می‌رود


حسین شمقدری کارگردان مجموعه مستندهای “میراث آلبرتا” با اعلام این خبر در توضیح ساخت تازه ترین فیلم مستند به خبرنگار مهر گفت: پس از ساخت و نمایش مجموعه فیلم‌های مستند “میراث آلبرتا” و دریافت بازتاب‌های متعدد، تصمیم گرفتم قسمت سوم از این مجموعه را با نام موقت “میراث آلبرتا 3” به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی آرمان مدیا تولید کنم.


وی در ادامه افزود: محور این فیلم مستند در راستای مهاجرت و فرار مغزها است. در واقع با طرح این سئوال که در حال حاضر نمی توان از وجود نخبگانی که خارج از مرزها زندگی می‌کنند استفاده کرد، سراغ کارشناسان و تحلیلگران می‌رویم و از آنها دلایل و همچنین فراز و فرودهای این حضور را جویا می شویم.


به گفته وی، این فیلم در حال حاضر در مرحله تحقیق و پژوهش است و پیش‌بینی می‌شود طی سه ماه آینده تحقیقات به پایان برسد و نگارش سناریو آغاز شود و این فیلم مستند در هشت ماه به سرانجام برسد.


این مستندساز با اشاره به این مطلب که آمریکا به عنوان کشوری که بیشترین نخبگان را در خود جمع کرده است در این مستند محور توجه خواهد بود، گفت: در این مستند نقش آمریکا به عنوان کشوری که مهد آرزوی برخی افراد شده و نخبگان بسیاری را در خود جمع کرده است، مورد بررسی قرار داده ام، اما هنوز تصمیم نگرفته‌ام چگونه به این مقوله در این فیلم مستند بپردازم.


شمقدری در پایان عنوان کرد: این فیلم مستند را 2 ماه دیگر کلید می‌زنم و فکر می کنم کل فرآیند 8 ماه طول می‌کشد.  


به گزارش مهر، حسین شمقدری پیش از این دو قسمت از این مستند را ساخته و پخش کرده است که در هر دو قسمت مساله مهاجرت نخبگان و دلایل آن را بررسی کرده است. وی به همراه گروهش با حضور در کشورهای مختلف به گفتگو با این افراد پرداخته است.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …