ایرانگرد نیوز

شیرینی ها و غذاهای سنتی علی آباد کتول، سوغات سفرهای نوروزی گلستان

شیرینی ها و غذاهای سنتی علی آباد کتول، سوغات سفرهای نوروزی گلستان

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آباد کتول گفت: شیرینی ها و غذاهای سنتی علی آباد کتول به عنوان سوغات سفرهای نوروزی و ره آورد سفر مسافران استان گلستان جاذب گردشگران است.

به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، یاسر قندهاری با اعلام این مطلب افزود: با توجه به وجود اقلیم متفاوت و پتانسیل های گردشگری مناسب در این شهرستان و همچنین عبور زائران حرم رضوی ، علی آباد کتول همچنان از توجه وامتیاز ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه به آیین ها وسنت های بومی این شهرستان همچون موسیقی سنتی کتولی و رقص های محلی و لباس های محلی و همچنین غذاها و شیرینی های سنتی این شهرستان همچون ترشو(نوعی آش)، سلف خورشت، بابتو (نوعی شیرینی)، خاکی(نوعی تنقلات)، کندس او(عصاره میوه جنگلی کندس یا ازگیل وحشی)، ترشی آلو گاوی و… اشاره داشت که جذاب برای گردشگران بوده و می تواند به عنوان سوغات وره آورد مناسبی برای گردشگران ومسافران این شهرستان باشد.

قندهاری همچنین به همکاری و تعامل مدیران جهت خدمت رسانی مطلوب به مسافران وگردشگران در این شهرستان تاکید کرد و افزود: این استان در بحث جاذبه های گردشگری در کشور از جایگاه و رتبه خوبی برخوردار است و جزو استان های برتر دربحث خدمات دهی و گردشگری شناخته شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آباد کتول درپایان اذعان داشت: با توجه به پتانسیل های موجود در این استان و تلاش مدیران استانی و شهرستانی، امید می رود خدمت رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه شود.

علی آباد کتول با داشتن جاذبه های فرهنگی و گردشگری و طبیعت بکر و زیبا به عنوان بهشت اکوتوریسم گلستان شناخته شده که در فصلهای مختلف سال از جمله نوروز گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

خروج از نسخه موبایل