ایرانگرد نیوز

مشام مسافران نوروزی با گلهای شهرستان محلات معطر می شود

مشام مسافران نوروزی با گلهای شهرستان محلات معطر می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: شهرستان محلات با داشتن انواع باغ های گل و دهکده زیبا انواع گل هرساله میزبان مسافران نورزی از اقصی نقاط میهن اسلامی است و در نوروز 93 با تدارک امکانات در انتظار قدوم آنها هستند.
به گزارش روابط عمومی این اداره کل، سید محسن رحمتی گفت : وجود چشمه های آبگرم، باغ های گل، ستون های باستانی خورهه و آتشکده آتشکوه در محلات این شهرستان را به قطب گردشگری در استان مرکزی تبدیل کرده است.
رحمتی افزود : آثار متعدد تاریخی و باستانی ، باغهای گل و دهکده گل شهرستان محلات در نوروز 92 از مناطق پر بازدید کننده استان بوده است.
وی خاطر نشان کرد : دو اثر ستونهای خورهه و آتشکده آتشکوه شهرستان محلات مهمترین آثار باستانی استان مرکزی است که هر ساله به وِیژه در ایام تعطیلات نوروز مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.
مجموعه بقایا و ستونهای خورهه از جمله مهمترین آثار بر جای مانده از دوران باستان ایران زمین است که مورخان از این مجموعه به عنوان، آتشکده، معبد، کاخ و مرکز برگزاری جشنها و مراسم های مذهبی و ملی، عمارت و منزل ییلاقی و قبرستان یاد کرده اند که در دوره های باستان و دوره اسلامی مورد استفاده بوده است.
آتشکده آتشکوه، دیگر اثر باستانی شهرستان محلات است افزود: این اثر باستانی مهمترین آثار به جا مانده از دوران باستان در سرزمین کهن ایران است که در منطقه نیمور محلات استان مرکزی واقع شده است.
بوستان سرچشمه محلات یکی دیگر از معروفترین آثار طبیعی شهرستان محلات است این چشمه در شمال شهر و در دامنه رشته کوه هفتاد قله قرار دارد.
چشمه های آبگرم محلات در فاصله 15 کیلومتری شهر محلات واقع شد و از جمله 26 آبگرم معروف ایران می باشد که از اعماق زمین با درجه حرارت حداقل 50 درجه سانتی گراد به سطح زمین جاری می شود که دارای خواص مختلف طبی درمانی هستند.

خروج از نسخه موبایل