ایرانگرد نیوز

تهيه پرونده ثبت جهاني فناوري بادگيرهاي ايراني

مجتمع تفريحي گردشگري بادگير ان پيش از ظهر امروز با حضور مسعود سلطاني فر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در بندرعباس افتتاح شد.
به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از تهيه و تدوين پرونده ثبت جهاني فناوري بادگيرهاي ايراني خبر داد و گفت: سازمان ميراث فرهنگي به طور جدي به دنبال تهيه اين پرونده است.
مسعود سلطاني فر كه همزمان با سفر هيات دولت به استان هرمزگان به بندرعباس سفر كرده است پيش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع تفريحي گردشگري بادگير در بندعباس افزود: بادگيرها از فناوري خارق العاده اي برخوردار هستند و به زودي پرونده اي به منظور ثبت جهاني فناوري بادگيرها از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تهيه و براي ثبت در فهرست جهاني به يونسكو ارسال خواهد شد.
گفتني است رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همزمان با سفر هيات دولت به هرمزگان به عنوان نماينده وي‍ژه رئيس جمهور به شهرهاي بستك و ابوموسي سفر و در ديدار با مردم اين شهر ها بر رفع مشكلات مرتبط با اين مناطق تاكيد كرد.

خروج از نسخه موبایل