طرح مجلس براي نجات درياچه اروميه


علي عليلو با بيان اينکه براي اين طرح چندين ماه کار مطالعاتي صورت گرفته و دو پژوهشکده تحقيقاتي نيز اين طرح را مورد مطالعه قرار داده‌اند افزود: هزينه اين طرح بسيار مقرون به صرفه‌تر از هزينه 24 طرح قبلي است و با عملياتي شدن آن نه تنها درياچه اروميه احياء مي‌شود، بلکه بخش کشاورزي نيز رونق و توسعه خواهد يافت.

عليلو با اشاره به تقديم اين طرح به چيت‌چيان، وزير نيرو دولت يازدهم گفت: وزير نيرو و هيات وزيران، در اولين جلسه رسمي خود، احياي درياچه اروميه را به عنوان اولين مصوبه و موضوع مورد بحث خود قرار دادند و هيات دولت مصوب کرد کارگروهي براي نجات درياچه اروميه با مسئوليت وزير نيرو تشکيل شود.

وي افزود: مقرر شده است در اين کارگروه با استفاده از سوابق مطالعات و اقدامات قبلي به عمل آمده در اين زمينه و بررسي‌هاي تخصصي و ميداني بيشتر، ظرف دو ماه راهکارهاي نجات درياچه اروميه را تدوين و جهت تصميم‌گيري نهايي به دولت ارائه کند.

نماينده مردم شهرستان شبستر در مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري کرد: با پيگيري‌هاي وزارت نيرو در دولت جديد، به زودي مردم استان‌هاي شمال غرب کشور خبرهاي خوشي را در خصوص درياچه اروميه بشنوند.

به گزارش ايسنا تراز آبي فعلي درياچه اروميه 1270 سانتيمتر است، اين درحالي است که تراز آبي درياچه اروميه در سال گذشته 83/1270 بود و اين ميزان کاهش به خاطر تخريب بالاي آب، نشان‌دهنده تشديد وضعيت وخيم اين تالاب بين‌المللي و جانوران با ارزش آن است.




:: دانلود فایل ضمیمه ()



Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …