ایرانگرد نیوز

کاشت 150 اصله درخت به مناسبت روز درختکاری در باغ نیاوران

کاشت 150 اصله درخت به مناسبت روز درختکاری در باغ نیاوران

همزمان با 15 اسفند، روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی 150 اصله درخت در مراسم نهال‌کاری در باغ نیاوران کاشته می شود.
به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در این مراسم مدیریت و کارمندان این مجموعه به همراه عموم مردم هر یک نهالی را به نشانه اهمیت موضوع فضای سبز و درختکاری در دل زمین جای می دهند.
در این برنامه که با هدف احیای سنت حسنه درخت کاری و به منزله فرهنگ‌سازی برگزار ‌می شود، نهال‌های جوان به دست خاک مهربان سپرده می شوند تا به درختانی نیرومند و سرسبز بدل شده و گامی هرچند کوچک اما مؤثر در طراوت هرچه بیشتر باغ نیاوران و ایران اسلامی برداشته شود.
گونه گیاهی غالبی که در باغ تاریخی نیاوران به چشم می‌خورد، درخت چنار است که در این مراسم50 اصله درخت چنار، 50 اصله درخت توت و 50 اصله درخت اقاقیا پیوندی که از سوی شهرداری منطقه یک تهران به باغ نیاوران اهدا شده اند، به جای درختانی که به دلیل گذر زمان از بین رفته اند در این باغ کاشته می شوند.
شایان ذکر است محله و باغ نیاوران به عنوان آبشش تنفسی تهران محسوب می‌شود و به دلیل همین فضای سبز منحصر به فرد و تفاوت آب و هوایی شاخصی که محله و باغ نیاوران با دیگر نقاط شهر تهران دارد، توجه شاهان دوره قاجار و پهلوی را به خود جلب کرده و آنان این مکان بسیار خوش آب و هوا را برای سکونت خویش برگزیده بودند.

خروج از نسخه موبایل