ایرانگرد نیوز

عباس کیارستمی رییس هیات داوران دو بخش جشنواره کن شد

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از ددلاین، در حالی که پیش از این اعلام شده بود جین کمپیون به عنوان رییس بخش رقابتی جشنواره فیلم کن انتخاب شده، دیروز اعلام شد فیلمساز کهنه کار ایرانی به عنوان رییس دو بخش مهم از جشنواره فیلم کن یعنی بخش سینه فونداسیون و فیلم کوتاه انتخاب شده است.

 

او با نائومی لووسکی کارگردان و فیلمساز فرانسوی، دانیلا توماس کارگردان، فیلمنامه نویس و تدوین گر برزیلی، محمت صالح هارون کارگردانی از چاد و یوآخیم تریر کارگردان بلژیکی که گروه داوران وی را تشکیل می دهند، به بررسی آثار این دو بخش خواهد پرداخت. این گروه داوری سه جایزه اهدا خواهد کرد که شامل حال بهترین فیلمهای ساخته شده توسط فیلمسازان دانشگاه های فیلمسازی از سراسر جهان خواهد بود و در تاریخ 22 ماه مه به برندگانشان اهدا خواهند شد.

 

این گروه داوری همچنین به بررسی فیلم های کوتاه خواهند پرداخت تا برنده جایزه نخل طلای این بخش را انتخاب کنند. برنده این بخش جایزه خود را در مراسم رسمی کن و در تاریخ 24 ماه مه دریافت خواهد کرد.

 

کیارستمی جایزه نخل طلای کن را در رقابت سال 1997 برای «طعم گیلاس» دریافت کرد. او تاکنون با چهار فیلم دیگر خود در بخش رقابتی حضور داشته که شامل «زیر درختان زیتون» در سال 1994، «20» در سال 220، «کپی برابر اصل» در سال 2010 و «شبیه یک عاشق» در سال 2012 بوده است.

 
شصت‌ و هفتمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 می برگزار خواهد شد و فیلم «گریس از موناگو» با بازی نیکول کیدمن در نقش گریس کلی ملکه فقید موناکو، فیلم افتتاحیه جشنواره خواهد بود. 

 

خروج از نسخه موبایل