پیگیری قضایی و قانونی کمترین تخلف آژانس‌ها /برخورد قانونی با آژانس‌های بامجوز و بدون مجوز متخلف

پیگیری قضایی و قانونی کمترین تخلف آژانس‌ها /برخورد قانونی با آژانس‌های بامجوز و بدون مجوز متخلف

مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری در خصوص تخلفات صورت گرفته از سوی برخی آژانس‌های مسافرتی به پیگیری قضایی و قانونی کمترین تخلف‌ها اشاره کرد و گفت: با آژانس‌های بامجوز و بدون مجوز متخلف برخورد قانونی می‌شود.

عبدالناصر میرچی با اشاره به اینکه آژانس‌های مجاز زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و اداره کل نظارت فعالیت می‌کنند گفت: آژانس‌ها به عنوان یکی از اعضای خانواده غیر رسمی حوزه توریسم و گردشگری با سازمان میراث فرهنگی همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول هر فعالیتی وقتی دچار کثرت می‌شود احتمال تخلف در آن افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: در ایام پیک سفر به دلیل تراکم و انباشت مسافر، تخلفات آژانس‌های مسافرتی و گردشگری غیرمجاز افزایش می‌یابد.

میرچی ادامه داد: براساس هماهنگی‌هایی که با استان‌ها صورت گرفته و هشدارهایی که داده شده، بیشتر تخلفات از سوی موسساتی است که به طور قارچ گونه تکثیر شده‌اند و مجوز فعالیت قانونی از سازمان میراث فرهنگی و انجمن صنفی آژانس‌های گردشگری را ندارند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی یادآور شد: جلسات متعددی با پلیس فتا و اداره اماکن نیروی انتظامی برای پیگیری اقدامات غیرقانونی موسسات خدمات مسافرتی و گردشگری برگزار شده که در جلوگیری از اقدامات گردانندگان این آژانس‌ها کارساز بوده است.

میرچی همچنین به بازدیدهای عینی و سرکشی‌های روزانه این اداره کل به موسسات خدمات گردشگری اشاره کرد و افزود: از دو هفته پیش با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز، اداره کل نظارت و ارزیابی بازدید از روند فعالیت آژانس‌ها و مراکز خدماتی را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: اداره کل نظارت و ارزیابی با اطلاع از کمترین تخلفات آژانس‌های دارای مجوز و بدون مجوز از طریق مراجع قانونی اقدام به پیگیری موارد تخلف خواهد کرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی یادآور شد: قرارداد تورهایی که توسط آژانس‌های مجاز به مشتریان عرضه می‌شود براساس قوانین و شرایط جمهوری اسلامی ایران و تحت نظارت اداره کل نظارت و ارزیابی تهیه و تنظیم شده است.

میرچی با اشاره به اینکه هیچ تخلفی از سوی آژانس‌ها قابل پذیرش نیست ادامه داد: هیچ آژانسی حق ندارد غیر از آنچه در قرارداد تور ذکر شده عمل کند در غیر این صورت تخلف صورت گرفته و اداره کل نظارت براساس قانون با خاطیان برخورد قانونی می‌کند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …