“لافولیا” موسیقی دوره باروک و روکوکو را در ایران می‌نوازد

آیدین احمدی‌نژاد  از اجرای یک کنسرت خبر داد و گفت: در این کنسرت که در صورت کسب مجوز روزهای 14 و 15 شهریور با عنوان “لافولیا” برای مخاطبان اجرا می شود آثاری از لویی کوپرَن، سامّارتینی، ویوالدی، آلبینونی و کارل فیلیپ اِمانوئِل باخ اجرا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: موسیقی که برای این اجرا انتخاب شده است برگرفته از دوره های باروک و روکوکو خواهد بود. این در حالی است که ما تمام تلاش خود را انجام داده ایم که به لحاظ اجرا تا آنجا که می‌توانیم به موسیقی این دوره‌های تاریخی نزدیک باشیم و موسیقی اجرا شده به نوعی برآمده از دل تاریخ این دوران باشد و اصول جدیدی روی این قطعات اضافه نشود.

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اجرای منتخب نوازندگان ارکستر پارسیان یک آنسامبل تخصصی از زیر مجموعه ارکستر بزرگ پارسیان است، خاطرنشان کرد: این نوع برنامه ها نباید در قالب یک ارکستر بزرگ باشد بنابراین ما برای اجرای چنین برنامه هایی باید از آنسامبل های تخصصی و کوچک‌تر شده‌ای استفاده کنیم که نیازمند تخصص بیشتری است. ضمن اینکه چنین برنامه هایی هم اکنون در تمام دنیا به عنوان کنسرت های علمی معرفی می شوند به گونه ای که می توانند به عنوان یک کارگاه آموزشی دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

 

سرپرست و رهبر ارکستر زهی پارسیان در ادامه صحبت‌های خود از برگزاری یک کنسرت دیگر در آبان ماه خبر داد و گفت: این کنسرت که به نوعی یکی از متفاوت ترین و گسترده ترین کنسرت های ارکستر زهی پارسیان در طی سال‌های اخیر است برنامه های متفاوتی را به مخاطبان ارائه خواهد کرد که بعد از طی مراحل صدور مجوز، اطلاعات و جزییات آن را اعلام می کنیم.

 

وی با اشاره به سفرهای بین المللی ارکستر پارسیان تصریح کرد: با توجه به نحوه فعالیتهای گروه پارسیان دعوتنامه هایی برای حضور در کشورهای مختلف جهت اجرا داشته ایم اما همانطور که می‌دانید انجام چنین فعالیت‌هایی نیازمند صرف هزینه های هنگفتی است که اسپانسرها تمایلی به انجام آن ندارند. بنابراین فعلا برای حضور بین المللی برنامه‌ای نداریم و بهتر است به فکر انسجام کارهای داخل کشور خودمان باشیم که می تواند مقدمه خوبی برای دیگر فعالیت‌ها باشد.

 

برگزاری “شب بتهون” روزهای 16 و 17 تیرماه در تالار وحدت تازه‌ترین برنامه ارکستر گروه پارسیان بود که در حوزه موسیقی اجرا شد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …