حمایت از بخش خصوصی نقطه ثقل سیاست­های سازمان میراث فرهنگی است

 

حمایت از بخش خصوصی نقطه ثقل سیاست­های سازمان میراث فرهنگی است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه دولت بر حمایت از بخش گردشگری و توسعه آن تاکید ویژه ای دارد گفت: نقطه ثقل سیاست ها، برنامه ریزی ها و رویکرد سازمان میراث فرهنگی حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی فر پیش از ظهر امروز در بازدید از منطقه نمونه گردشگری رودشور زرندیه ( دهکده گردشگری سرزمین ایرانیان) که توسط شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرنیان در حال احداث است با بیان این مطلب که آمارها نشان می­دهد در سال 91، بیش از چهار میلیون نفر گردشگر خارجی گفت: به ایران سفر کرده­اند، در حالی که در همین سال بیش از 7 میلیون و 500 هزار نفر از کشور خارج شده اند که این موضوع ضرورت برنامه ریزی برای حمایت هرچه بیشتر از صنعت گردشگری و توسعه این بخش را دو چندان می کند.

وی گفت: از 4 میلیون گردشگر خارجی ورودی به کشور تنها یک میلیون نفر از آن ها، هستند که در ایران هزینه کرده و منافع اقتصادی و فرهنگی برای کشور داشته اند و سایر گردشگران افرادی هستند که یا برای تعویض گذرنامه وارد کشور شده­اند و یا ورود آنها به ایران مربوط به ترددهای مرزی است که این مسئله نشان می­دهد باید در حوزه تامین زیر ساخت های گردشگری و جذب گردشگران خارجی بیش از پیش تلاش کرد.

سلطانی فر در ادامه گفت: این آمارها نگران کننده است و به ما گوشزد می­کند که در حوزه گردشگری باید برنامه ریزی های بهتر و دقیق­تری انجام دهیم چراکه تاکید دولت و شخص رئیس جمهور بر آن است که موضوع گردشگری باید بیش از پیش تقویت و حمایت شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: با توجه به تاکید دولت و رئیس جمهور باید از ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری بویژه ظرفیت های بخش خصوصی برای تامین زیر ساخت های گردشگری بهره بیشتری برد.

معاون رییس جمهور با تاکید بر این که ظرفیت های بخش خصوصی می تواند در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کار گرفته شود ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی می توان از ظرفیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاران استفاده کرد و با تشویق سرمایه گذاران به حفظ، احیاء و بهره برداری بهینه از خانه های تاریخی و آثار فرهنگی استفاده کرد.

سلطانی­فر در ادامه با اشاره به پروژه درحال احداث منطقه نمونه گردشگری رودشور زرندیه یادآورشد: این پروژه یکی از مهمترین پروژه های گردشگری در کشور است که اراده­ای بسیار قوی پشت آن است و اگرچه راه طولانی در پیش دارد، اما تاکنون اقدامات خوبی در ساخت این پروژه صورت گرفته است.

وی با اشاره به حمایت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پروژه دهکده گردشگری سرزمین ایرانیان و سایر پروژه های گردشگری درکشور گفت: تا کنون 4 میلیارد تومان از سوی سازمان میراث فرهنگی به این پروژه کمک شده و معاونت سرمایه­گذاری سازمان باید حمایت بیشتری از این پروژه بکند ضمن اینکه حمایت از دیگر پروژه های گردشگری باید از طریق تامین منابع مورد نیاز از سوی بانک های عامل پیگیری شود.

سلطانی فر در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در دولت قبل یک هزار و 169 منطقه نمونه گردشگری تصویب شده است گفت: متاسفانه از این تعداد تنها عملیات اجرایی 109 منطقه نمونه گردشگری انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: ایده احداث پروژه های منطقه نمونه گردشگری از سال 83 آغاز شد. و ابتدا قرار بود حدود ده منطقه نمونه گردشگری در کشور احداث شود، اما دولت­های نهم و دهم در سفرهای استانی و در جلسات هیات دولت یک هزار و 169 منطقه نمونه گردشگری را تصویب کردند که البته بیشتر آنها در حد تصویب بر روی کاغذ باقی ماند.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه تامین زیر ساخت های گردشگری یکی از اولویت های مهم دولت است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اساس تاکیدات دولت از این موضوع حمایت خواهد کرد.

در ابتدای این مراسم مقیمی استاندار استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه گردگشری سرزمین ایرانیان و دیگر پروژه های گردشگری در کشور گفت: کسانی که در راه توسعه کشور همت می کنند افراد بلند نظری هستند که خداوند آن ها را دوست دارد. چرا که این افراد با آباد کردن فضاهای مختلف زمینه اشتغال هم میهنانمان را فراهم می کنند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم سلطانی فر با حضور در بخش های مختلف پروژه درحال احداث منطقه نمونه گردشگری رودشور زرندیه از بخش های گوناگون آن بازدید و در صحبت با سرمایه گذاران و متولیان احداث این پروژه درجریان آخرین وضعیت پیشرفت پروژه و برنامه های آینده آن قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور همچنین به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با غرس نهال و کاشت یک درخت در پروژه منطقه نمونه گردشگری رود شورزرندیه این هفته را گرامی داشت.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …