نگارخانه “ارغوان” در گرگان افتتاح شد

به گزارش ایرانگرد نیوز از علی‌آباد کتول، همزمان با برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در شهرستان علی‌آباد کتول استان گلستان، نگارخانه ارغوان افتتاح شد.

 

این نگارخانه که به صو رت خصوصی اداره می‌شود با حضور مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و جمعی از هنرمندان و داوران بیستمین جشنواره تجسمی آغاز به کار کرد.

 

اصغر امیرنیا، مدیر کل دفتر امور هنرهای تجسمی در آیین گشایش این نگارخانه گفت: نگارخانه‌ها مهمترین مراکز برای نمایش و فروش آثار هنری هستند که در معرفی هنرمندان و آثار هنری نقش موثری دارند.

 

وی افزود: خوشبختانه روند رشد و توسعه نگارخانه‌ها در استان ها نیز آغاز شده و امیدواریم در استان‌ها و شهرستان‌های کشور نگارخانه‌های فعال و تاثیرگذاری را داشته باشیم.

 

مدیرکل دفتر امور تجسمی در پایان گفت: استان گلستان و شهر گرگان ظرفیت‌های هنری فراوانی دارد و به مراکزی مانند نگارخانه نیاز دارد تا بتواند ظرفیت های هنری و هنرمندان را معرفی کند. امیدواریم نگارخانه ارغوان با نگاه کارشناسی و تخصصی نقش تاثیرگذاری در معرفی هنرمندان و آثار هنرهای تجسمی استان گلستان داشته باشد.

 

نگارخانه “ارغوان” استان گلستان از سوی بخش خصوصی در فضایی با حدود 300 مترمربع فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

هنرمندانی چون رضوان صادق‌زاده، احمد وکیلی، بهمن عبدی، محمد حسین عطارچیان، احمد محمدپور و علی تن در مراسم افتتاحیه این گالری حضور داشتند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …