ایرانگرد نیوز

جنتی: به رهبری گفتم نمی توانم انتظارات شما را کامل برآورده کنم/ صنوف سینمایی باید در وزارت ارشاد ثبت شوند

به گزارش ایرانگرد نیوز، علی جنتی بعد از پایان جلسه هیات دولت به همراه نوبخت سخنگوی دولت و همچنین نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد.

 

وی گفت: همانطور که اشاره کردم این حالت تدریجی هم اکنون نیز در هیات نظارت اعمال می‌شود ولی احیانا ممکن است برخی از مسائل در نحوه تدوین قانون با مصادیق خارجی پیش بیاید، مثلا ممکن است یک تخلفی صورت گرفته باشد و این تخلف را برخی از اعضا با بخشی از قانون مطبوعات تطبیق دهند که منجر به دادن تذکر شود. در برخی نیز ممکن است این تخلف را به نوعی تطبیق دهند که باعث توقیف شود.

 

وی در مورد نوع تعامل صدا و سیما با دولت گفت: من احساس می‌کنم که در مجموع نوع برخورد و تعامل صدا وسیما با دولت مثبت است.

 

جنتی با اشاره به عضویتش در کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات در ارتباط با بحث هدفمندی یارانه‌ها گفت: ما در این کارگروه و در بحث اجرای هدفمندی یارانه‌ها شاهد همکاری صمیمانه و نزدیکی صدا و سیما در ارتباط با زمینه‌سازی برای اجرای فاز دوم هدفمندی هستیم و صدا و سیما همکاری خوبی با این کارگروه دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: براساس هماهنگی‌هایی که صورت گرفته برخی از شخصیت‌های خبره قرار است در برنامه‌های مختلف صدا و سیما حضور پیدا کنند و دیدگاه‌های دولت را در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها و مسائل مرتبط با آن بیان کنند و افکار عمومی را روشن کنند و همانطور که اشاره شد همکاری خوبی بین دولت و صدا وسیما در حال انجام است.

 

وی افزود: البته من گله‌مند هستم از برخی از برنامه‌های صدا و سیما در ارتباط با برخی از مسائل فرهنگی چرا که بعضا دیده می‌شود به خصوص در ایام اخیر که در برخی از مواقع در قالب‌های برنامه‌های مختلف مانند “صرفا جهت اطلاع” در بیان مطالب یک طرفه عمل می‌کنند در صورتی که باید دیدگاه مسئولان فرهنگی نیز مدنظر قرار بگیرد.

 

جنتی افزود: ولی در مجموع جهت‌گیری‌ها و همکاری‌ها مثبت و خوب است.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از رسانه ها در خصوص درخواست رئیس سازمان سینمایی مبنی بر به تعویق افتادن برگزاری مجمع عمومی خانه سینما گفت: این مجمع قرار بود دیروز برگزار شود، البته همانطور که می‌دانید اصناف مختلف همچون کارگردانان، تصویربردارن،‌ چهره‌پردازان در حوزه سینما فعال هستند که هر کدام بایستی جداگانه خود را ثبت کنند جدا از اینکه در نظام صنفی ثبت‌نام کرده‌اند باید به عنوان مجموعه فرهنگی نیز خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ثبت کنند که تا دیروز ظهر ساعت ۱۳ که من پیگیری کردم برخی از این تشکل‌ها هنوز ثبت‌نام نکرده بودند. علی‌رغم پیگیری‌ای که از سوی ما صورت گرفته بود، برخی از آنها مدارک خود را کامل ارائه نکرده بودند و نواقصی در مدارک آنها بود،‌ ما نیز گفتیم که این ثبت‌نام‌ها باید تکمیل شود و بعد از آن مجمع برگزار شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در واقع ما برای اجرای قانون اعلام کردیم که این برگزاری مجمع به تعویق بیفتد تا این ثبت‌نام‌ها و مدارک کامل شود و پس از آن مجمع برگزار شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت‌های خود در مورد اقدامات وزارت ارشاد برای برطرف کردن دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری به عنوان پیش‌رو، رهبر و شخصیتی که بیشترین اشراف را بر مسائل فرهنگی و هنری دارند، ضمن اینکه همواره هنرمندان، فرهیختگان و اصحاب فضل را به سمت اهداف متعالی که انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، تشویق و راهنمایی می‌کند در عین حال نیز دغدغه‌هایی نیز داشته‌اند.

 

جنتی با اشاره به اولین دیدار خود با مقام معظم رهبری بعد از اینکه کسب رای اعتماد از مجلس گفت: در آن زمان که ما هنوز کار را شروع نکرده بودیم ایشان برخی از دغدغه‌هایشان را بیان کردند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبیعی است که برای هدایت فرهنگی جامعه که یک جامعه پرتلاش و پرنشاط است مقام معظم رهبری برخی از دغدغه‌های خود را بیان کند. البته برخی تلاش می‌کنند که همه دغدغه‌ها را متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بکنند در حالی که شما می‌دانید که وزارت ارشاد به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی فرهنگی در کشور مشغول به فعالیت‌ است و ما ده‌ها نهاد و شخصیت‌های برجسته فرهنگی داریم که هرکدام به نحوی در مورد فرهنگ کشور مسئولیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه همه ما در مورد مسائل فرهنگی مسئولیت داریم گفت: البته ممکن است وزارت ارشاد به عنوان یک دستگاه حاکمیتی مسئولیت بیشتری داشته باشد.

 

جنتی با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را به کار می‌بریم که این نگرانی‌ها‌ و دغدغه‌ها برطرف شود و فرمایشات ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم، ادامه داد: در یکی از ملاقات‌هایی که خدمت ایشان داشتم، گفتم نه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی گذشته توانستند به طور کامل انتظارات حضرتعالی را برآورده کنند و نه من می‌توانم انتظارات شما را به طور کامل برآورده کنم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیچیده بودن مسائل فرهنگی و دشوار بودن راه‌حل‌ها گفت: ما در این زمینه نیاز به همکاری همه شخصیت‌های فرهنگی، فرهیخته و کسانی داریم که دل در گرو انقلاب دارند. در واقع برای ایستادن مقابل شبیخون فرهنگی که مقام معظم رهبری اشاره کردند، نیازمند تلاش جمعی هستیم. البته باید کارهای ایجابی نیز انجام دهیم.

 

جنتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود مبنی بر تقویت نیروهای جوان، مومن و متعهد و با بیان اینکه این موضوع در سرلوحه اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، گفت: در همین جشنواره فیلم فجر تعداد کسانی که فیلم اولی بودند، تعداد قابل توجهی بود و در واقع این نتیجه حمایت‌هایی است که در این راستا صورت می‌گیرد.

 

وی گفت: ما وظیفه داریم که از نیروهای مومن و متعهد که دل در گرو انقلاب دارند و برای دفاع از ارزش‌های انقلابی و ملی سینه سپر کرده‌اند حمایت کنیم و در این ارتباط تلاش کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وزارت ارشاد در حمایت از تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند، اظهار کرد: برنامه ما برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری همان برنامه‌ای است که در هنگام رای اعتماد به مجلس دادیم و مجلس نیز به آن رای اعتماد داد. در آن برنامه کاملا اهداف و برنامه‌ریزی‌ها مشخص بود و یکی از وظایف اصلی ما براساس آن برنامه نشر معارف اسلامی، پاسداری از ارزش‌های اسلامی است. ضمن اینکه در کنار آن به مساله سبک زندگی که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌شان در خراسان شمالی به آن اشاره کردند توجه شده و این جزو اهم مواردی است که در شورای عمومی که مسئولیت آن با وزارت ارشاد است مورد توجه قرار گرفته و دنبال می‌شود.

 

خروج از نسخه موبایل