قائم مقام و معاون میراث فرهنگی کشورخبر داد: ضرورت تبدیل مرکز آموزش عالی سازمان به دانشگاه میراث فرهنگی

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: ظرف سالهای آینده باید مرکز آموزش عالی سازمان را به دانشگاه میراث فرهنگی تبدیل کنیم.

به گزارش ایرانگرد نیوز ImageHandler21.ashx مهدی حجت، معاون میراث فرهنگی کشور صبح امروز در جلسه ای که با حضور کارشناسان و مدیران معاونت میراث فرهنگی در ساختمان مرکزی سازمان برگزار شد، افزود: مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی باید ارتقاء یافته و به دانشگاه میراث فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد این دانشگاه، ایران به عنوان قطب حوزه میراث فرهنگی منطقه غرب آسیا معرفی می شود، اظهار داشت: در آینده ی نزدیک دانشجویان حوزه میراث فرهنگی کشورهای منطقه جهت آموزش به کشورمان سفر خواهند کرد.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  همچنین تعریف ارتباط درست بین سه حوزه سازمان را امری لازم دانست و یادآور شد: بسیاری این تصور را دارند که نسبت معقولی میان حوزه ایرانگردی و جهانگردی با میراث فرهنگی و صنایع دستی وجود ندارد در حالی که بین مفهوم سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر ی نسبت قابل توجیهی وجود دارد، این نسبت ها باید درست تعریف شود تا این سه حوزه در کنار یکدیگر رابطه معقولی را که باید،بیابند.

حجت با تاکید بر اهمیت حوزه میراث فرهنگی افزود: ما در حوزه میراث فرهنگی در ایران مجموعه های بی نظیر و آثار شاخصی داریم که مورد کم توجهی قرار گرفته و باید در آینده بدرخشند.

وی در ادامه با اشاره به معضل خروج آثار تاریخی از فهرست میراث ملی خاطرنشان کرد: قوانین میراث فرهنگی کم بودهایی دارد که باید برطرف شود، اما باخت سازمان میراث فرهنگی در محاکم قضایی مربوط به خروج آثار از فهرست میراث ملی، ناشی از عدم دفاع مناسب از آنها است.

معاون میراث فرهنگی کشور با مرور اجمالی دوران ریاست خود بر سازمان میراث فرهنگی، گفت: در دوران جنگ تحمیلی که ریاست سازمان میراث فرهنگی را بر عهده داشتم با وجود شرایط سخت موجود بناهای تاریخی چنین مورد تعرض قرار نمی گرفت.

گفتنی است، دکتر مهدی حجت طی این جلسه در جریان فعالیت های جاری معاونت میراث فرهنگی سازمان قرار گرفت.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …