پرونده “بازیگر الملک” و “زمهریر” در دولت یازدهم به گردش درمی‌آید

علی رویین‌تن  درباره سرنوشت ساخت فیلمی درباره جمشید مشایخی گفت: همانطور که می‌دانید از بهمن سال گذشته منتظر دریافت پروانه ساخت فیلم “بازیگر الملک” هستم اما متاسفانه در دوره قبلی ارشاد موفق به دریافت این مجوز نشدم.

 
وی افزود: شاید آن مدیران می‌خواستند برای ساخت “زمهریر” مرا تنبیه کنند که مجوز ساخت “بازیگر الملک” را ندادند. به هر حال من به عنوان یک کارگردان به شدت علاقمندم دوباره بتوانم فیلم بسازم.

 
این کارگردان با تاکید بر اینکه در دوره جدید مدیریت در ارشاد قطعا دوباره برای ساخت این فیلم درخواست پروانه ساخت می‌دهد، عنوان کرد: به هر حال دولت جدید دولت تدبیر و امید است و ما سینماگران امیدواریم تغییراتی هم در پیش باشد و ما امیدوارانه بتوانیم دوباره کار کنیم.

 
“بازیگر الملک” فیلم مستند سینمایی از زندگی شخصی و هنری جمشید مشایخی است. در این مستند سعی شده به تمام فیلم های این هنرمند بزرگ سینما و تلویزیون ایران اشاره شود و حتی سکانس های ماندگاری از فیلم های به یادماندنی این هنرمند بازسازی شود. همچنین در این مستند از چهره های مطرح سینمای ایران استفاده خواهد شد.

 

متن این مستند براساس خاطرات جمشید مشایخی به نگارش درآمده است.

 
علی رویین تن پیش از این فیلم “زمهریر” را ساخته است که امکان اکران عمومی پیدا نکرده است. این فیلم داستان دختر یکی از کشته‌شدگان نظامی زمان جنگ ایران و عراق است که بعد از سال‌ها به وصیت پدرش به سراغ فرمانده و هم‌رزم وی می‌رود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …