401 نقاشیخط به جشنواره رضوی رسید/ یادمان شهدای دفاع مقدس در شلمچه

به گزارش ایرانگرد نیوز، محمد مطهری‌فر در توضیح این خبر گفت: سومین جشنواره ملی نقاشیخط و حروف‌نگاری رضوی از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، 18 شهریور ماه سال جاری و همزمان با هفته کرامت در بیرجند برگزار می شود.

 

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومان بویژه امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار از جمله اهداف برگزاری این جشنواره سراسری است.

 

مطهری متذکر شد: جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی با رویکرد متفاوتی به صورت حضوری برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان افزود: به منظور زمینه سازی برگزاری جشنواره، از سوی این اداره کل کارگاهی آموزشی با حضور اساتید برجسته برگزار شد که با حضور چشمگیر هنرمندان استان همراه بود. در بخش نقاشی خط 223 اثر و در بخش حروف نگاری 178 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است. کارگاه های این جشنواره 16 و 17 شهریور ماه در بیرجند برگزار می شود.

 
یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس در شلمچه با حضور وزیر ارشاد

 
براساس این گزارش همچنین با خبر شدیم که یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس در شلمچه در تاریخ روز 13 شهریور ماه با حضور وزیر ارشاد برگزار خواهد شد.

 

سپهری سرپرست نمایندگی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در توضیح این خبر گفت: این مراسم در جوار یادمان شلمچه و شهدای هشت سال دفاع مقدس و در بزرگداشت ورود با برکت و شکوهمند حضرت ثامن الحجج(ع) به خاک مقدس کشور اسلامی مان به صورت نمادین برگزار می شود. در این مراسم معنوی، کاروان نمادین پس از عبور از مرز شلمچه با استقبال مشتاقان آن حضرت، وارد میهن اسلامی می شود.

 

سپهر با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، اظهار داشت: وزیر در این مراسم سخنرانی خواهد کرد. علاوه بر  آن سخنرانی آیت ا… موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شعرخوانی شاعر برگزیده جشنواره شعر رضوی و کلنگ زنی دروازه ولایت (به عنوان دروازه ورود تشیع به میهن اسلامی) از دیگر برنامه های این مراسم است.

 

سرپرست نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خوزستان ادامه داد: با توجه به نظر مورخان مبنی بر اقامت امام رضا(ع) در منطقه ارجان بهبهان و ثبت قدمگاه حضرت در این منطقه از سوی میراث فرهنگی، برنامه ورود نمادین امام رضا(ع) را در این شهر خواهیم داشت.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …