برپايي نمايشگاه سفر از 18 خردادماه در کاخ نياوران

6-1

معاون گردشگري کشور به برگزاري نمايشگاهي با عنوان “نمايشگاه سفر” اشاره کرد و گفت: اين نمايشگاه از 18 خرداد ماه جاري در مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش ميراث آريا(chtn)، «دکتر منوچهر جهانيان» صبح امروز در نشست خبري خود با خبرنگاران که به در سالن آمفي تاتر مجموعه فرهنگي هنري ارگ آزادي تهران برگزار شد
بابيان اينکه ساعات بازديد از اين نمايشگاه از ساعت16 الي22 شب است اظهارداشت: اين نمايشگاه به مدت يک ماه ادامه دارد و بازديد کنندگان از اين نمايشگاه از تخفيف 10 الي 30 درصدي خدمات سفر از سوي غرفه داران بهره مند خواهند شد همچنين شرکت هاي هواپيمايي، دفاتر خدمات مسافرتي و … در اين نمايشگاه به معرفي خدمات خود مي پردازند.

رشد 24 درصدي ورود گردشگر خارجي در ارديبهشت

معاون گردشگري کشور با اشاره به ناکارآمدي تبليغات و جوسازي هاي منفي عليه جمهوري اسلامي ايران از سوي برخي از رسانه هاي غربي گفت: در ارديبهشت امسال 388 هزار و 480 گردشگر خارجي وارد کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد 24 درصدي همراه بوده است.

وي افزود: اين درحالي است که در فروردين ماه امسال نيز 347 هزار و 745 گردشگر خارجي وارد کشور شدند که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 7/31دهم درصدي بوديم.

وي اظهارداشت: اين درحالي است که حجم مسافران خروجي از کشور در فروردين ماه امسال 4/5 دهم درصدو در ارديبشهت ماه 2درصد رشد منفي داشته است.

اعلام ماهيانه آمار گردشگران خارجي
معاون گردشگري کشور با اشاره به هماهنگي هاي به عمل آمده با دستگاه ها ي مختلف براي اعلام آمار دقيق گردشگران خارجي افزود: بر اساس هماهنگي هاي به عمل آمده با پليس مهاجرت آمار گردشگران خارجي به صورت ماهيانه اعلام خواهد شد.

رئيس ستاد مرکزي تسهيلات سفرهاي کشور در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به فرا رسيدن 14 خرداد و برگزاري مراسم ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) اضافه کرد: سالانه يک ميليون و 500 هزار نفر براي شرکت در مراسم ارتحال امام راحل به تهران سفر مي کنند که اين موضوع مي تواند به عنوان يک الگو در گردشگري مذهبي مطرح شود.

توسعه گردشگري حلال
جهانيان خاطر نشان کرد: يکي از مهمترين موضوعاتي که درحال حاضر اهميت دارد توسعه گردشگري مذهبي با هدف ترويج گردشگري حلال است که جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه مي تواند الگوي کشورهاي اسلامي باشد.

اين مقام مسئول در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به رشد روز افزون سفر گردشگران خارجي به کشورمان اضافه کرد: با توجه به رشد آمارهاي ورودي گردشگران خارجي به کشور پيش بيني مي شود بر اساس آنچه در سند چشم انداز افق 20 ساله نظام آمده است تا سال 1404 موفق به جذب 20 ميليون گردشگر خارجي شويم.

وي خاطر نشان کرد: در صورت جذب 20 ميليون گردشگر خارجي 50 ميليارد دلار درآمد نصيب کشورمان خواهدشد و شاهد به وجود آمدن 10 ميليون فرصت شغلي مستقيم و غير مستقيم هستيم و جايگاه ايران نيز به رتبه دهم خواهد رسيد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …