توليد زنده صنايع دستي در 140 غرفه نمايشگاه ملي

7-1

توليد زنده صنايع دستي در 140 غرفه نمايشگاه ملي
معاون صنايع دستي کشور از توليد زنده صنايع دستي در 140 غرفه نمايشگاه ملي صنايع دستي خبر داد.
به گزارش ميراث آريا(chtn) يحيي رحمتي، صبح امروز در نشستي با اصحاب رسانه به تشريح چگونگي برگزاري نمايشگاه ملي صنايع دستي پرداخت و گفت: بيست و سومين نمايشگاه ملي صنايع دستي امسال باشکوه تر از سال هاي گذشته از 16 تا 21 خرداد در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپا مي شود.

وي در ادامه تصريح کرد: ايران از سال 1968 يعني 4 سال پس از تاسيس موسسه جهاني صنايع دستي، به عضويت اين موسسه درآمد و از آن زمان تاکنون هر ساله در روز 10 ژوئن مراسمي براي بزرگداشت اين روز در کشور برگزار مي شود.

رحمتي يادآور شد: پس از انقلاب اسلامي، با توجه به نگاه ويژه اي که به مقوله صنايع دستي بوجود آمد، بزرگداشت روز جهاني صنايع دستي با شکوه خاصي برگزار مي شود.

معاون صنايع دستي کشور اظهار داشت: امسال نمايشگاه صنايع دستي در غرفه هاي 6،7،8،9 در فضايي به مساحت 15 هزار متر مربع برپا مي شود که 7200 متر به فضاي غرفه اي اختصاص دارد.

رحمتي با اشاره به اينکه 620 غرفه در نمايشگاه ملي صنايع دستي محصولات 31 استان را در معرض ديد عموم قرار خواهند داد، گفت: صنعتگران از فردا براي استقرار و غرفه چيني در نمايشگاه حضور خواهد داشت.

وي افزود: 132 رشته از 31 استان کشور براي حضور در نمايشگاه انتخاب شده اند که تمامي آنها از صنايع دستي اصيل ايران هستند.

معاون صنايع دستي کشور نمايشگاه امسال را خالص ترين و ناب ترين نمايشگاه صنايع دستي دانست و تصريح کرد: 140 غرفه در نمايشگاه بيست و سوم به توليد زنده و عرضه صنايع دستي مي پردازند.

رحمتي اظهار داشت: در اين نمايشگاه همچنين کار تحقيقاتي بزرگي صورت خواهد گرفت، بررسي ميزان ورودي کالاهاي صنايع دستي، ميزان خروجي اين کالاها، بررسي کالاهايي که مورد اقبال بازديدکنندگان قرار گرفتند و شاخصه هايي که موجب اين اقبال شده اند، از مواردي است که در اين نمايشگاه به آنها پرداخته مي شود.

وي ادامه داد: با بررسي اين موضوعات ما مي توانيم پلان مديريتي صنايع دستي کشور را ترسيم کنيم و کالاهايي را که بيشتر مورد توجه قرار مي گيرند را نيز شناسايي کنيم.

رحمتي افزود: مراسم تجليل از هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي کشور نيز روز شنبه در نمايشگاه با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار مي شود.

معاون صنايع دستي کشور همچنين از رونمايي 2 سايت معاونت صنايع دستي کشور در حاشيه اين نمايشگاه خبر داد و اظهار داشت: رونمايي از سايت مربوط به شناسنامه و کارايي کالاهايي که مهر اصالت دريافت کردند و سايت صدور مجوز هاي سه گانه کارت شناسايي، کارت صنعتگري و جواز تاسيس، در خلال برگزاري نمايشگاه انجام مي شود.

وي در پايان افزود: نمايشگاه صنايع دستي به مدت 6 روز از ساعت 15 تا 21 ميزبان علاقه مندان و عموم مردم خواهد بود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …