درخواست یک تهیه‌کننده از مردم/ حداقل هزینه دانلود غیرقانونی را کتاب بخرید

به گزارش ایرانگرد نیوز، این تهیه‌کننده و کارگردان سینما در متنی که در اختیار خبرگزاری ها قرار داده آورده است: همه تلاشی که در بخش خصوصی می‌شود جز به حمایت شما، مخاطبان واقعی سینما، به ثمر نمی‌نشیند. بخش خصوصی بخش تعارف و رودربایستی نیست. اگر کاری خوب نباشد، حمایت نمی‌شود، دیده نمی‌شود و مخاطب برای آن هزینه نمی‌کند. همین موضوع وجه تمایز بخش خصوصی است. یعنی قضاوت مردم خوب بودن و بقای آثار و افراد را تعیین می‌کنند.

 
این روزها نیز، در وقفه‌ای که بین فیلم ساختن در سینمای مستقل افتاده، گروهی دست به دست هم دادند تا مجموعه‌ای را با حضور بازیگران و چهره‌های محبوب سینمای ایران روانه بازار کنند. اولین قسمت از “عقاید یک آکتور سینما” چندروزی است برای فروش عرضه شده، اما در همین چندروز، ما عوامل فیلم، متوجه شدیم سایت‌هایی محتوای این دی‌وی‌دی‌ها را برای “دانلود کردن” در اینترنت منتشر کرده‌اند.

 
چیزی که مشخص است، کسی که برای خود اصولی را در نظر دارد و مثلا به قانون کپی‌رایت به صورت شخصی احترام می‌گذارد با خریدن آثار هنرمندان حوزه‌های مختلف از آنان حمایت می‌کند تا همیشه بتوانند کار کنند. و چیزی که واضح است این‌که؛ کسی که می‌خواهد رایگان دانلود کند دانلود می‌کند.

 
ما از مردمی که با احترام به خویش و رعایت حقوق شهروندی، حقوق دیگران را نیز محترم می‌شمارند ممنونیم و دست‌شان را صمیمانه می‌فشریم.

 
اما این نامه، روی سخنش با عزیزانی است که مجموعه دی‌وی‌دی‌های “عقاید یک آکتور سینما” را دانلود کرده‌اند و قصد دارند – هر هفته! – قسمت‌های دیگرش را نیز دانلود کنند:

 
پس دوست من اگر قصد خریدن مجموعه‌ی “عقاید یک آکتور سینما” را ندارید، همان رایگان دانلود کنید (که مهم دیده شدن کار و قضاوت مردمی است) اما از شما خواهش می‌کنیم هزینه خرید هر مجموعه را صرف خریدن ” کتاب” و هدیه دادن آن به کودکان بی‌کتاب یا بی‌کتابخانه کنید.

 
شاید با خواندن کتاب، وقتی آنان بزرگ شدند راحت‌تر بتوانند به همدیگر احترام بگذارند و حقوق هم را محترم بشمارند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …