چن کایگه رییس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو شد

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از ورایتی، بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو با ریاست چن کایگه بر هیات داوران در بخش رقابتی، از 22 تا 24 اکتبر (30 مهر تا 2 آبان) در پایتخت ژاپن برگزار می شود.

 

نخستین همکاری چن 61 ساله با این جشنواره به ششمین دوره برگزاری آن در سال 1993 باز می گردد. در آن سال فیلم برنده نخل طلای جشنواره کن او با عنوان “خداحافظ محبوب من” در بخش خارج از رقابت این جشنواره به نمایش درآمد. در سال 2008 او جایزه آکیرا کوراساوا را که برای تقدیر از یک عمر فعالیت اهدا می شود، از این جشنواره دریافت کرد.

 

چن که از سال 1985 به عنوان یکی از مهمترین و شناخته‌شده‌ترین کارگردانان چینی در عرصه بین المللی شناخته شده و با ساخت اولین فیلمش “زمین زرد” در جشنواره لوکارنو، یوزپلنگ نقره‌ای را گرفت، دارای فهرست بلند بالایی از افتخارات بین المللی است که نامزدی دو جایزه اسکار برای “خداحافظ محبوب من” و یک جایزه گلدن گلوب برای فیلم تخیلی “قول” در سال 2005 از جمله آنهاست. او در سال 1999 موفق به کسب جایزه بزرگ تکنیکی جشنواره فیلم کن نیز شد که آن را برای “امپراتور و آدمکش” کسب کرد.

 

جشنواره فیلم توکیو فهرست کامل شرکت کنندگان و برنامه هایش را برای بیست و ششمین دوره برگزاری اش در تاریخ 19 سپتامبر اعلام می کند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …