نگارش فیلمنامه سریال “دا” پنج ماه دیگر به پایان میرسد

همایون اسعدیان کارگردان سینما  با بیان این مطلب که دومین بازنویسی سریال “دا” تا آخر شهریور به پایان می رسد، گفت: با توجه به اینکه سیناپس‌های نوشته شده بسیار کامل است، نگارش فیلمنامه این سریال تا 5 ماه دیگر تمام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر مشغول بازنویسی قسمت به قسمت متن این سریال هستیم و با توجه به آنچه که نوشته شده، این سریال در 21 قسمت ساخته می‌شود.

 

کارگردان فیلم سینمایی “طلا و مس” در پاسخ به این که تا چه اندازه از همکاری و مشورت سیده‌زهرا حسینی راوی کتاب “دا” استفاده کرده است، گفت: در ابتدای نگارش فیلمنامه اولیه جلساتی را با او داشتیم، اما اینکه به عنوان مشاور از او و یا تدوینگر کتاب استفاده کنیم، باید بگویم خیر.

 

اسعدیان در پایان گفت: این سریال محصول حوزه هنری است و تا آنجا که خبر دارم هنوز تصمیمی درباره شبکه پخش این سریال گرفته نشده است. همچنین تصمیمی برای واگذاری نقش‌ها به بازیگران هم گرفته نشده است و این مراحل را بعد از تکمیل فیلمنامه پشت سر می‌گذاریم.

 

“دا” خاطرات سیده زهرا حسینی در مورد جنگ عراق با ایران و به اهتمام سیده اعظم حسینی است که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده ‌است.

 

“دا”، در گویش کردی و لری به معنی مادر است و زهرا حسینی با انتخاب این عنوان سعی کرده به موضوع مقاومت مادران ایرانی در طول جنگ ایران و عراق بپردازد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این کتاب مهم ترین و تأثیرگذارترین کتاب در زمینه خاطره ‌نگاری جنگ هشت ساله ایران و عراق محسوب می ‌شود.

 

این کتاب اواخر شهریور 1387 برای نخستین بار منتشر شده و رونمایی از این کتاب در ششم آبان ‌ماه 87 انجام شد. این کتاب با هفتاد چاپ و فروش بیش از پنجاه هزار نسخه در کمتر از 6 ماه رکورد تازه ‌ای را در زمینه نشر کتاب در ایران ثبت کرد. “دا” توانست در طی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به یکصد و بیست و نهمین چاپ خود برسد و در صدر لیست پرفروش ترین کتابهای این دوره از نمایشگاه دست یابد. در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این کتاب به چاپ یکصد و سی و هفتم رسید.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …