ثبت ملی آئین سنتی جشن بهار نارنج

1-1

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران اظهار داشت: آئین سنتی جشن بهار نارنج در شورای عالی ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به شماره 1058 تحت عنوان جشن بهار نارنج استان مازندران به ثبت ملی رسید.

به گزارش میراث آریا(CHTN)، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران «سیف الله فرزانه» افزود: عرق گیری بهار نارنج از جمله آئین هایی سنتی این استان به شمار می رود که نشان دهنده تسلط و آگاهی آنان به طبیعت و طبیعت درمانی است.

وی از ثبت این گونه آئین ها به عنوان یک حرکت درست برای مستندسازی دقیق و ماندگاری اثر یاد کرد و یادآور شد: مراسم عرق گیری بهار نارنج حداقل از زمان قاجار تا کنون ثبت و ضبط شده که همواره مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران خاطرنشان کرد: امیدواریم از این پس نیز شاهد برگزاری جشنواره های محلی، منطقه ای و ملی بهار نارنج در سطح استان باشیم.

فرزانه از پویایی این مراسم در مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در فصول فروردین و اردیبهشت عده ای از مردم استان به صورت فصلی به جمع آوری شکوفه های بهار نارنج و گرفتن عصاره آن اشتغال دارند.

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …