تغییر در اساسنامه و عنوان فارابی/ تغییر هیات موسس را تکذیب می‌کنیم

حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی – درباره جلسه 29 مردادماه که با دستور ارائه ترازنامه مالی بنیاد به هیأت امنا برگزار شده بود و این جلسه حاشیه‌های رسانه‌ای ایجاد کرده است، توضیح داد: این جلسه هیچ جنبه غیر قانونی و مخفی نداشته است و طبق تصمیم هیأت امنا مسائلی در جلسه پیگیری شد.
وی ادامه داد: در هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی شخصیت‌های تراز اولی چون جواد شمقدری رئیس و عضو هیأت امنا، علی‌اکبر ولایتی و مهدی چمران و … حضور دارند که در جلسه آن روز نیز شرکت کردند و ما ترازنامه مالی و کاری بنیاد را به هیأت امنا ارائه کردیم که این کار طبق روال هر سال انجام شد و خوشبختانه تراز مالی مورد تصویب قرار گرفت. همچنین لازم به تاکید است که این جلسه عمومی بوده و فوق العاده نبوده است.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به اینکه آیا در این جلسه مسأله تغییر اساسنامه این بنیاد سینمایی هم مورد بحث قرار گرفت؟ توضیح داد: بله ولی در این بخش هم ما طبق قانون پیش رفته‌ایم و اگر تصمیم بر این شد که اساسنامه تغییر کرده و بنیاد سینمایی فارابی به مؤسسه فرهنگی هنری و سینمایی فارابی تغییر کند به خاطر برخی مسائل اداری بود. آنچه در رسانه‌ها درباره این جلسه مطرح شده به بهانه فضاسازی علیه فارابی بوده است. برخی به دنبال بحران آفرینی هستند تا سینما به آرامش نرسد وگرنه همه اتفاقات آن جلسه کارشناسی و قانونی بود.
نجاریان همچنین در پاسخ به اینکه آیا صحت دارد که هیأت مؤسس جدیدی برای بنیاد سینمایی فارابی که به گفته شما مؤسسه فرهنگی هنری و سینمایی فارابی شده است در نظر گرفته‌اید؟ تأکید کرد: صورتجلسه آن روز به طور غیرقانونی و البته مخدوش در اختیار آن رسانه قرار گرفته و ما مساله را از طریق قضایی پیگری قانونی خواهیم کرد. این ماجرا برای بحران سازی و بی آبرو کردن افراد بوده است و آن بند مربوط به تغییر هیات موسس و نام‌هایی که مطرح شده است اصلا صحت ندارد.

 
این مدیر سینمایی تاکید کرد: ما جایی را نمی‌خواستیم تاسیس کنیم و تنها می خواستیم یک تغیبر عنوان در این نهاد بدهیم. ما هیات موسسی نداریم که بخواهیم اسامی آنها را به ثبت برسانیم.

 
نجاریان در پایان گفت: بنیاد سینمایی همچنان با همان شکل قبلی اداره می‌شود و تغییری در مسائل مالی آن اتفاق نمی‌افتد. هیأت امنا با حکم وزیر انتخاب می‌شوند و اداره فارابی همچنان با هیأت امنا ادامه دارد.
منوچهر اعظمی خزانه‌دار بنیاد سینمایی فارابی نیز که در این جلسه وکالت تام برای ثبت صورت جلسه در مرجع ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری تهران را از سوی هیأت امنا دریافت کرده است، در این باره به خبرنگار مهر گفت: بخشی از مطالب منتشر شده در آن رسانه نادرست است. لازم است بدانید که مجوز تغییر اساسنامه این بنیاد مردادماه سال گذشته از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده بود.

 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …