ایرانگرد نیوز

انتقاد از بی برنامگی نامزدهای انتخابات در حوزه صنایع دستی

1-

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، به انتقاد از اظهارات نامزد ها می پردازد و می گوید: نامزدهای ریاست جمهوری چقدر از صنایع دستی ما اطلاع دارند؟ آیا می دانند چطور باید عرصه صنایع دستی را در کشور فعال کرد؟ در حال حاضر فرش های دستباف ایرانی جایگاه قبلی خود را در دنیا از دست داده اند، آیا نامزدها برنامه ای برای بهبود این وضعیت دارند؟

حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با خبرگزاری CHN با انتقاد موضوعات مطرح شده در مناظره های تلویزیونی، می گوید: بیشتر وقتی که صدا و سیما در اختیار نامزدهای ریاست جمهوری قرار می دهد، بخصوص در مناظره ها صرف نقد کردن طرف مقابل می شود. منظور این نیست که به گذشته نپردازیم. ما باید کارنامه را ببینیم و با توجه به کارنامه افراد آنها را نقد کنیم.
گروسی با تاکید بر این که باید با توجه به کارنامه نامزدهای ریاست جمهوری، از آنها برای آینده برنامه بخواهیم، تصریح می کند: اگر موفقیتی در کارنامه افراد دیده می شود باید ببینیم آنها برای آینده چه برنامه ای دارند. افراد باید گفته های خود را تشریح کنند. اگر می گویند که می خواهند ایجاد اشتغال کنند، بیایند و راهکارشان برای ایجاد اشتغال را تشریح کنند.
او در ادامه با انتقاد از وضعیت صنایع دستی در کشور می کوید: بطور مثال نامزدهای ریاست جمهوری چقدر از صنایع دستی ما اطلاع دارند؟ می دانند چطور باید عرصه صنایع دستی را در کشور فعال کرد؟ در حال حاضر چین و اروپا مشتاق فرش های دستباف ایرانی هستند. اما فرش ایرانی دیگر از صحنه های جهانی خارج شده است. کشورهای دیگر متوجه جایگاه و ارزش فرش های ایرانی شده اند، اما دیگر فرشی نداریم برای ارائه. واقعاً کدامیک از نامزدها این موضوعات را می دانند؟

گروسی در ادامه به صنایع دستی دیگر اشاره می کند و می گوید: به جز فرش دستباف ما صنایع دستی مثل سفالگری و گلیم بافی و بسیاری دیگر از صنایع دستی داریم که می تواند شغل های بسیاری ایجاد کند و می توانیم صادرات به نقاط مختلف دنیا داشته باشیم. نامزد های انتخابات ریاست جمهوری باید برای این موضوعات برنامه بدهند. این نیست که تنها بگویند که دو میلیون شغل ایجاد می کنند. افراد بسیاری چنین حرف هایی را زده اند، اما بررسی ها نشان می دهد که این آمارها اشتباه بوده است. انتظار ما این بود که صدا و سیما نامزدهای ریاست جمهوری را وارد مناظره های تحلیلی کند و از آنها بخواهد برنامه هایشان را برای مردم تشریح کنند. رئیس جمهور باید به این موضوعات اشراف داشته باشد، البته منظور من این نیست که در همه این موضوعات تخصص داشته باشد، اما لازم است که درباره برنامه هایشان مردم و نمایندگان را متقاعد کند.

خروج از نسخه موبایل