آثار سه کارگردان ایرانی در جشنواره تلوراید به نمایش درآمد

ایرانگرد نیوز:به نقل از هالیوود ریپورتر، در این جشنواره فیلم “گذشته” اصغر فرهادی که دو جایزه جشنواره کن امسال را یکی برای جایزه کلیسای جهانی و دیگری برای بهترین بازیگر زن در کارنامه دارد، به نمایش درآمد.

 

منتقد هالیوود ریپورتر با تحسین این فیلم نوشت: بخشی از معمای سینمای فرهادی و موفقیت جهانی آن، برای در هم آمیختن سینمای ایرانی با قصه‌گویی غربی ایجاد شده است. وی همچنین نوشت: اصغر فرهادی در فیلم “گذشته” بیشترین بیان غربی را در میان آثارش به کار گرفته است.

 

دومین فیلم ایرانی این جشنواره “دست‌نویس‌ها نمی سوزند” ساخته محمد رسول اف بود که با حضور خود وی به نمایش در آمد. تا زمان نمایش فیلم نامی از وی به عنوان مهمان این دوره از جشنواره به میان نیامده بود.

 

فیلم محمد رسول اف که با ممنوعیت کار در ایران روبه روست، به صورت مخفی فیلمبرداری شده و بدون تیتراژ به نمایش درآمد. این فیلم در جشنواره فیلم کن نیز در بخش نوعی نگاه کن بدون اعلام قبلی نمایش داده شد.

 

سومین فیلم ایرانی “فیفی از شادی جیغ می کشد” ساخته میترا فراهانی بود. این فیلم مستندی غیرمرسوم درباره زندگی بهمن محصص هنرمند ایرانی است که آثارش تحت تاثیر پیکاسو و مکتب سورئلیسم خلق شده‌اند.

 

عنوان این فیلم به نوعی یادآور نقاشی “جیغ کشیدن پاپ” اثر فرانسیس بیکن است. محصص در سال 2010 درگذشت و در این فیلم فراهانی سعی دارد تا درک و دانش موجود در آثار وی را شبیه مصاحبه تروفو و هیچکاک نشان بدهد. این فیلم با استقبال زیاد مخاطبان روبه رو شد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …