فرانسوی‌ها از مایکل داگلاس، نیکلاس کیج و کیت بلانشت تجلیل کردند

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، جدیدترین فیلم نیکلاس کیج با عنوان “جو” محبوب‌ترین فیلم از نظر مخاطبان در جشنواره فیلم دوویل که این روزها در فرانسه برگزار است، شد.

 

فیلم “جو” پس از کسب نظر مثبت منتقدان در جشنواره فیلم ونیز آن هم درست چند روز پیش از اکران آن در جشنواره فیلم تورنتو، در جشنواره فیلم دوویل فرانسه به نمایش درآمد و به عنوان فیلم محبوب مردم انتخاب شد. فیلم “جو” که دیوید گوردون گرین کارگردان آن است و تی شریدان در کنار نیکلاس کیج در آن نقش‌آفرینی کرده است با حضور کیج در این جشنواره نمایش داده شد.

 

کیج پیش از نمایش فیلم بر صحنه حاضر شد و گفت از نمایش فیلم هیجانزده است و از این که آن را با مردم فرانسه تماشا می‌کند، خوشحال است.

 

در این جشنواره با اهدای جایزه دستاورد هنری از نیکلاس کیج تقدیر به عمل آمد.  کیج در هنگام دریافت این جایزه گفت از استقبال گرم دوویل تشکر می کند. او که در سال 2002 نیز با فیلم “پسرم” در این جشنواره حضور یافته بود از بازگشت به این جشنواره ابراز خوشحالی کرد.

 

در عین حال به گزارش یورو نیوز، جشنواره دوویل امسال با نمایش فیلم “پشت شمعدان” اثر استیون سودربرگ با بازی مایکل داگلاس شروع شد. او با حضور در مراسم نمایش فیلم از بیماری سرطان خود و بازگشت دوباره به زندگی با این فیلم سخن گفت. با این حال برای سودربرگ که او هم در این مراسم حضور داشت، این آخرین باری بود که برای ساخت یک فیلم سینمایی مورد تجلیل قرار می‌گرفت زیرا وی در جشنواره کن اعلام کرد دیگر فیلم سینمایی نمی‌سازد.

 

همچنین قرارست فیلم “پشت شمعدان” از 18 سپتامبر در فرانسه به نمایش عمومی درآید.

 

یکی دیگر از جوایز امسال این جشنواره نصیب کیت بلانشت شد. او در پاسخ به این که محبوب‌ترین نقشی که بازی کرده کدام بوده است؟ گفت سعی می کند شیفته هیچیک از این شخصیت ها نشود و بیشتر از ایفای یک نقش جدید لذت ببرد. او همچنین گفت کارگردان ها بیشتر از نقش ها برایش اهمیت دارند و از کار کردن با ران هاوارد در فیلم “از دست دادن” لذت برده است. وی از بازی برای وودی آلن نیز ابراز خوشحالی کرد و گفت کار کردن با تاد هینس و استیون سودربرگ را نیز خیلی دوست داشت.

 

در این جشنواره فارست ویتاکر نیز که برای بازی در فیلم جدیدش “پیشخدمت” با تحسین بسیار روبه رو شده از دیگر مهمانان این جشنواره بود. این فیلم که از همین حال از امیدداران سرسخت اسکار است، با تشویق باراک اوباما نیز روبه رو شد که گفت با تماشای این فیلم که یادآور حقوق مدنی سیاهپوستان بوده، گریه کرد.

 

رابین ویلیامز، لیو شرایبر، جان کیوزاک، جین فوندا، آلن ریکمن، اپرا وینفری و لنی کراویتس از دیگر مهمانان این جشنواره بودند.

 

جشنواره فیلم دوویل که امسال سی و نهمین دوره خود را برگزار می کند از اولین جشنواره های فیلم آمریکایی در فرانسه است و از سال 1975 تاکنون در دوویل فرانسه برگزار می شود. این جشنواره هر سال دو جایزه به بهترین فیلم بلند و فیلم کوتاه اهدا می کند. سال پیش فیلم “جانوران حیات وحش جنوبی” به کارگردانی بن زایتلین جایزه این جشنواره را دریافت کرد و از فیلم های مطرح در اسکار نیز بود.

 

این جشنواره هر سال در ماه آگوست و سپتامبر برگزار می شود و میزبان توریست های زیادی است که می خواهند فیلم های آمریکایی تماشا کنند. از این جشنواره با عنوان “مینی کن” (کن کوچک) نیز یاد می شود.

 

سی و نهمین جشنواره فیلم دوویل از جمعه شب 30 آگوست با حضور مایکل داگلاس و استیون سودربرگ روی فرش قرمز شروع به کار کرد. این جشنواره تا 8 سپتامبر ادامه دارد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …