سمندریان و آقالو بار دیگر به تئاتر شهر می‌آیند

به گزارش ایرانگرد نیوز، علی شمس درباره تولید و اجرای نمایش “مخاطب خاص” در جمع خبرنگاران گفت: استاد سمندریان به عنوان یکی از قله‌های رفیع تئاتر ایران است که تمامی نسل‌های تئاتری خود را وامدار این هنرمند و مدرس شاخص می‌دانند. سال گذشته متأسفانه تئاتر ایران از داشتن این استاد بزرگ محروم شد و از همان زمان دغدغه نگارش متنی در خصوص استاد سمندریان در من به وجود آمد.

این نمایشنامه نویس و کارگردان جوان تئاتر یادآور شد: چون در خارج از ایران مشغول تحصیل هستم به ناچار کشور را ترک کرد ولی دغدغه نگارش و تولید اثری در خصوص استاد سمندریان با من بود. با تحقیقاتی که انجام دادم به مقطعی از زندگی استاد سمندریان رسیدم که این هنرمند بزرگ تئاتر به دلیل شرایط پیرامون خود از تئاتر فاصله می‌گیرد و رستورانی را راه می‌اندازد. در این رستوران در کنار استاد سمندریان همسر و شاگردانش نیز مشغول به کار می‌شوند.
کارگردان نمایش “شبی از شب‌های تهران مسافری” با اشاره به تراژیک بودن چنین اتفاقی توضیح داد: اینکه کارگردانی بزرگ صحنه تئاتر را رها کند و رستوران راه بیاندازد، اتقاقی دردناک است و به همین منظور تصمیم گرفتم نمایشنامه “مخاطب خاص” را بر اساس آن ایام و رستوران استاد سمندریان بنویسم.
شمس درباره شخصیت‌ها، زمان و مکان اجرای نمایش افزود: در این نمایش نام بسیاری از هنرمندان تئاتر که در آن ایام در کنار استاد سمندریان بودند برده می‌شود اما نمایشنامه با محوریت شخصیت استاد سمندریان، زنده‌یاد احمد آقالو و حمید لبخنده نوشته شده است. سال گذشته طرح و نمایشنامه را برای اجرا در کافه تریای سالن اصلی به هیأت انتخاب آثار محیطی ارائه دادم و قرار بر این شد تا هفته اول مهرماه سال جاری در کافه تریای سالن اصلی نمایش “مخاطب خاص” را اجرا کنیم.
وی درباره گروه بازیگری نمایش “مخاطب خاص” گفت: رضا مولایی، وحید آقاپور و جواد نمکی بازیگران این نمایش هستند که تمرینات آن را از چند هفته پیش شروع کرده‌ایم.
علی شمس که از اعضای گروه تئاتر “دن کیشوت” به سرپرستی علی‌اصغر دشتی است پیش از این نمایشنامه‌های “شبی از شب‌های تهران مسافری” و “امینه” را نگاشته و اجرا کرده است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …