گرد و غبار عامل افزایش مهاجرت

به گزارش ایرانگرد نیوز ، داریوش گل علی زاده با اشاره به افزایش مهاجرت در استانهای متاثر از گرد و غبار به سمت کلان شهرها، گفت: حوادث اخیر از جمله طوفان شن در سیستان و بلوچستان و گرد و غبار جنوب غرب و غرب کشور، افزایش مهاجرت را شکل می‌دهد.

رئیس دبیرخانه منطقه‌ای مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان محیط زیست ادامه داد : باید برای مهار ریزگرد ها با مشارکت کشورهای منطقه و در قالب برنامه منطقه‌ای با همکاری سازمان ملل اقدام شود.

رئیس دبیرخانه منطقه‌ای مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: می‌توان خوش بین بود طی یک برنامه 5 ساله منطقه‌ای و تأمین اعتبارات لازم مشکل ریزگرد‌ها را برطرف کرد.

گل علی زاده با اشاره به مطرح شدن تشکیل صندوق مالی مشترک منطقه‌ای با مشارکت کشورهای متأثر از گرد و غبار در نشست ابوذبی، اظهار داشت: هر کشور باید مقداری اعتبار دراین صندوق اختصاص دهد.

وی ادامه داد: پس از تصویب طرح جامع مقابله با گرد و غبار و خشکسالی، هرکشور می‌تواند هزینه اجرای این طرح را از این صندوق پرداخت کند.

رئیس دبیرخانه منطقه‌ای مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست، از پیشنهاد ایران در چهار محور ایجاد سامانه سنجش، ‌هشدار و پیش آگاهی گرد وغبار،‌ ایجاد طرح مقابله با بیابان زایی و مقابله با آثار پدیده گرد وغبار ،‌حفظ و احیای تالاب‌ها، اکوسیستم‌های آبی، خشکی و حساس برای مقابله با پدیده گرد و غبار خبر داد و گفت: باید کانون بحرانی گرد و غبار کشور شناسایی و به یونپ اعلام شود.

وی ادامه داد: طرح مقابله با پدیده گرد و غبار با شناسایی این کانون‌های بحرانی بر اساس اولویت بندی اجرا می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: طرح مقابله با پدیده گرد و غبار و طرح الزام دولت به حمایت از استان‌های تحت تاثیر گرد و غبار بعد از اینکه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط بررسی شد به کمیسیون آب و کشاورزی مجلس داده شد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …