آنگ لی رییس گروه داوری جشنواره “اسب طلایی” شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، آنگ لی مشهورترین چهره سینمای تایوان به عنوان رییس هیات داوران جشنواره بعدی فیلم تایوان با عنوان جشنواره “اسب طلایی” انتخاب شد.


این جشنواره که از 8 تا 28 نوامبر (17 آبان تا 7 آذر) برگزار می شود، دربردارنده نام های مشهوری از سینمای چین است که با آنگ لی همکاری خواهند کرد.  


“جونی تو” از هنگ کنگ از چهره هایی است که به گروه داوری می پیوندد و هو هسیائو-هسیادن از چهره های قدیمی تایوان نیز در بخش آکادمی فیلم به گروه داوران کمک می کند.


تسایی مینگ-لیانگ کارگردانی است که فیلمش با عنوان “سگهای ولگرد” فیلم افتتاحیه جشنواره خواهد بود. این فیلم که قرار است برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآید، درباره خانواده ای بی‌خانمان است که در خیابان های تایپه زندگی می کنند و چهره ای متفاوت از خیابان های این شهر را ارایه می کند.


این جشنواره سه هفته ای از فیلم های برگزیده اش با اهدای جوایز “اسب طلایی” تجلیل می کند. فیلم های چینی زبان از تایوان، چین و هنگ کنگ از فیلم هایی هستند که در این جشنواره به نمایش در می آیند. فیلم هایی از مالزی و سنگاپور نیز راهی این جشنواره می شوند.


آنگ لی که دوبار جایزه اسکار را دریافت کرده، متولد تایوان است اما او سال هاست در آمریکا زندگی می کند و انتظار می رود حضور او به جشنواره امسال فیلم تایوان وزن بیشتری ببخشد.


این کارگردان مشهور از اعضای گروه داوری امسال جشنواره کن بود و در آخرین دور اهدای جایزه اسکار، برای کارگردانی فیلم “زندگی پای” یک جایزه دریافت کرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …