شورای عالی سینما در انتظار جلسه با رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد

محسن علی اکبری یکی از اعضای شورای عالی سینما درباره تشکیل جلسات این شورا با توجه به تغییر دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق مصوبه شورای عالی سینما نفر اول این جلسات شخص رئیس جمهور و همچنین دبیر شورا و نایب رئیس هم وزیر فرهنگ و ارشاد است. در نتیجه با تغییر دولت این جلسات باید با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و علی جنتی وزیر ارشاد برگزار شود.

 
وی افزود: در حال حاضر ما منتظر هستیم تا وزیر ارشاد اعضای شورا را فرابخواند و پس از صحبت و ارائه گزارش، جلسه ای را با رئیس جمهور برگزار کنیم. وزیر می تواند سه نفر از اعضا را که با تایید وی انتخاب می شوند در شورا تغییر دهد. این موضوع منع قانونی ندارد.

 
علی‌اکبری در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما منتظر برگزاری این جلسات با حضور وزیر ارشاد و شخص رئیس‌جمهور هستیم و از این دیدار استقبال می کنیم.

 
این تهیه‌کننده سینما درباره آخرین جلسه شورای عالی سینما با حضور سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد گفت: جلسه آخر در روز پایانی حضور حسینی در وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد که بیشتر یک جمع‌بندی از عملکرد شورا داشتیم و همچنین کارها و فعالیت های انجام شده در این مدت را مرور کردیم.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …