ایرانگرد نیوز

صنايع دستي ايران قابل ستايش است

00000000

رييس منطقه آسيا و اقيانوسيه شوراي جهاني صنايع دستي گفت: تمامي صنايع دستي ايران زيبا و قابل ستايش هستند.

غدا هيجاوي، ضمن بيان اين مطلب که براي دومين بار به ايران سفر کرده است، افزود: در اين سفر نيز اطلاعات مفيد و جالبي از صنايع دستي و هنرهاي سنتي ايران کسب کردم.

وي که براي حضور در نمايشگاه ملي صنايع دستي به کشورمان آمده است، تصريح کرد: نمايشگاه ملي صنايع دستي نسبت به نمايشگاه سال هاي گذشته به مراتب بهتر و بزرگتر بود.

هيجاوي يادآور شد: با توجه به تنوع صنايع دستي ايران و طرح ها و نقشه هاي بي نظيري که در اين نمايشگاه به چشم مي خورد، بايد زمان بيشتري به برگزاري اينگونه نمايشگاه ها در طول سال اختصاص داده شود.

رييس منطقه آسيا و اقيانوسيه شوراي جهاني صنايع دستي همچنين معرفي صنايع دستي ايران به بازارهاي جهاني را يک ضرورت دانست و تصريح کرد: حضور هنرمندان ايراني و صنايع دستي آنها در نمايشگاه هاي منطقه و جهان فرصت مناسبي براي بازاريابي و معرفي اين کالاها است.

هيجاوي از مهمترين صنايع دستي کشورش کويت به دست بافته ها اشاره کرد و گفت: به دليل وجود منابع نفتي مردم کويت از توليد صنايع دستي دست کشيده اند اما مسوولين اين کشور تلاش مي کنند تا با استفاده از پيشکسوتان و هنرمندان بازمانده توليد صنايع دستي را احيا کنند.

غدا هيجاوي داراي دکتراي تاريخ و معماري اسلامي است و سال گذشته براي دوره 2014 تا 2016 رياست منطقه آسيا و اقيانوسيه شوراي جهاني صنايع دستي انتخاب شد.

خروج از نسخه موبایل