فعاليت دو بازارچه دائمي صنايع دستي در بروجن و چالشتر

فعاليت دو بازارچه دائمي صنايع دستي در بروجن و چالشتر

معاون صنايع دستي اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري با اشاره به حضور تاثير گذار هنرمندان صنعتگر اين استان در نمايشگاه ملي صنايع دستي در تهران گفت: هم اکنون دو بازارچه دائمي صنايع دستي نيز در بروجن و چالشتر در استان چهارمحال و بختياري فعال است.

در حال حاضر در سطح استان دو بازارچه دائمي در شهرستان بروجن و شهر چالشتر فعال است و استقبال مناسبي از اين نمايشگاه دائمي صورت مي گيرد.
وي با اشاره به حضور هنرمندان صنايع دستي چهار محال و بختاري در نمايشگاه ملي صنايع دستي در تهران افزود: هنرمندان صنعت‌گر اين استان آثار خود را در قالب 12 غرفه در معرض نمايش علاقمندان به هنر اين مرز و بوم قرار مي‌‎دهند.
رئيسي از برگزاري بازارچه تابستانه در استان نيز خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در نظر داريم چندين نمايشگاه‌ و بازارچه به صورت موقت در سطح استان برپا کنيم تا بازديدکنندگان و گردشگران علاوه بر آشنايي بيشتر با صنايع دستي استان از اين بازارچه‌ها خريد کنند.
معاون صنايع دستي اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري با اشاره به شرکت هنرمندان استان در دو نمايشگاه بين‌المللي، گفت: در سال‌جاري هنرمندان استان در نمايشگاه صنايع دستي لبنان شرکت کردند، در سال گذشته نيز به کمک سازمان همياري شهرداري‌هاي استان صنايع دستي استان در کشور چين به معرض نمايش گذاشته شد.

وي از برپايي دومين نمايشگاه ملي صنايع دستي در استان خبر داد و افزود: نخستين نمايشگاه صنايع دستي کشور نيز سال گذشته در استان چهارمحال و بختياري برگزار شد.

رئيسي ساخت احجام فلزي را يکي از هنرهاي صنايع دستي نوين و پرطرفدار در اين استان برشمرد و خاطرنشان کرد: اين هنر نوين به وسيله ضايعات و قطعات ماشين آلات و خودروها ايجاد مي‎‏شود که در حال حاضر به يک هنر بي‌بديل در استان تبديل شده است، بطوريکه موفق به دريافت نشان بين‌المللي يونسکو شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …