آب، عنصر پایه صنایع مرتبط با گردشگری کشور است

ImageHandler.ashx
معاون گردشگری کشور در تحلیل شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی:

آب، عنصر پایه صنایع مرتبط با گردشگری کشور است

 

معاون گردشگری کشور با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی، به اهمیت موضوع آب در صنایع مرتبط با حوزه گردشگری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منوچهر جهانیان با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی با عنوان “گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک” گفت: امروزه آب رابطه تنگاتنگی با توسعه صنعت گردشگری دارد تا جایی که موضوع گردشگری سبز و پاک نشات گرفته از منابع آبی زمینی است.

وی افزود: شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی بر حفظ هرچه بیشتر منابع آبی در کشورهای جهان تاکید دارد و در حقیقت عنصر آب را به عنوان یک دارایی و منبع مهم برای پایداری صنعت گردشگری می داند.

جهانیان تصریح کرد: آب  نیروی تمامی صنایع مرتیط با حوزه گردشگری به حساب می آید و در این بین وظیفه خطیر دست اندرکاران حوزه گردشگری تشویق شرکت ها و صنایع در راستای ترویج مدیریت کارآمد آب است.

معاون گردشگری کشور در پایان گفت: سالیانه میلیون ها نفر از مقاصد گردشگری مختلف دنیا و با اهداف متفاوتی دیدن می کنند که  نحوه بهره برداری صحیح این افراد از منابع آبی زمینی بی شک موجب جلوگیری از آسیب های جدی در آینده نه چندان دور خواهد شد.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …