آمریکای مدعی حقوق بشر زمان بمباران حلبچه و سردشت کجا بود

به گزارش ایرانگرد نیوز، نادر طالب زاده مستندساز که فیلم “پرونده های K.S” از طریق روابط او به سازمان سینمایی اوج برای حمایت ارایه شده است با بیان این مطلب در نشست رسانه ای که به منظور معرفی این فیلم مستند ظهر امروز یکشنبه 17 شهریورماه با حضور احسان محمدحسنی رئیس موسسه فرهنگی هنری اوج برگزار شد، گفت: در حال حاضر ایران هم در عرصه رسانه‌های داخلی و هم بین‌المللی حائز رتبه بالایی است و به خصوص در مباحث سیاسی اخیر نیز رسانه های ایران توانستند در این جنگ نابرابر رسانه ای سربلند بیرون بیایند.

 

وی در ادامه افزود: بسیار خوشحالم که یک مستند دست اول از جنایت های آمریکا توسط “کرت سانkفلد” مامور ویژه امنیتی ایالات متحده آمریکا با حمایت سازمان اوج رونمایی می شود. این مستند در سه قسمت ماجرای یکی از شاهدان واقعه 11 سپتامبر را در بر می گیرد.

 

صاحبان مستند “پرونده های K.S” به دلیل خفقان حاکم در آمریکا نشانی از خود به جا نگذاشتند

 

پس از صحبت های این مستندساز احسان محمدحسنی رئیس موسسه فرهنگی هنری اوج در توضیح این فیلم مستند گفت: امروز در آستانه واقعه 11 سپتامبر هستیم آنهم در شرایطی که با شرایط ملتهب خاورمیانه به ویژه وقایع سوریه روبه‌رو هستیم و این جلسه به منظور پرده برداری و افشای جنایت آمریکا بر اساس اسناد دقیقی است که در اختیار سازمان اوج قرار گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: فیلم مستند “پرونده های K.S” بر اساس اسناد دقیق و حساب شده ساخته شده ولی پدیدآوردگان این اثر به دلیل خفقان حاکم در آمریکا و ترس از جان خود و حفظ امنیت خانواده هیچ نام و نشانی از خود روی آن ثبت نکرده اند. در واقع پدیدآورندگان این اثر در آمریکا حاضر نیستند رد پایی از خود به جای بگذارند تا سرنوشتی شبیه کرت ساننفلد برایشان رقم نخورد.

 

محمدحسنی درباره چگونگی رسیدن این مستند به موسسه اوج گفت: تنها کشوری که با مواضع سیاسی آمریکا در خاورمیانه مشکل دارد ایران است به همین دلیل سازندگان این فیلم تصمیم گرفتند بنا بر اعتمادی که به این سازمان دارند این مستند را که پرده از دروغ های بزرگ آمریکا بر می دارد برای نمایش و رسانه ای کردن در اختیار ما قرار دهند. همان طور که می دانید کشور ایران یکی از قربانیان استفاده از سلاح های کشتار جمعی است و موضوع استفاده از این سلاح ها از جمله دغدغه اهالی هنر و سینما در طول سال های دفاع مقدس و پس از آن بوده است. در این فیلم شاهد هستیم کسانی که خودشان را برای موشک باران یک ملت با اتهامی اثبات نشده مهیا می کنند انبارهای وسیعی از سلاح های شیمیایی و میکروبی دارند.

 

رئیس سازمان اوج افزود: سازندگان این اثر برای اینکه به فعالیت های خود ادامه دهند فیلم مستند “پرونده های K.S” را به ما دادند تا پرده از جنایت های آمریکا برداریم. 40 شبکه تلویزیونی با زبان های مختلف درخواست پخش این مسند را دادند. فیلم “پرونده های K.S” در سه قسمت 52 دقیقه ای تولید شده و قرار است همزمان با واقعه 11 سپتامبر از شبکه یک سیما نیز نمایش داده  شود.

 

نادر طالب زاده در ادامه صحبت های محمدحسنی به پرده‌برداری هایی که ماموران ویژه آمریکایی از جنایت های دولتمردان این کشور داشته‌اند اشاره کرد و گفت: اسکارت دیسته یکی از تفنگداران آمریکایی و مامور بازرسی سلاح های کشتار جمعی صدام بود. این مامور ویژه آمریکایی در تحقیقات خود ثابت کرد که ادعای آمریکا دروغ است و پس از آن به دولتمردان آمریکایی هشدار داد و در ادامه در نوشته های خود تاکید کرد که هدف از حمله آمریکا به عراق، ایران است. پس از انتشار این افشاگری دولت آمریکا اسکات را تبعید و پرونده جنسی و مشکلات اخلاقی برای او درست کرد و الان این تفنگدار آمریکایی به طور کلی از صحنه روزگار حذف شده است.

 

 

چه کسانی گاز خردل را روی مردم سرزمین مان ریختند؟

 

وی در ادامه افزود: “کرت ساننفلد” نیز به همین سرنوشت دچار شد. او تنها کسی است که بعد از واقعه 11 سپتامبر با مجوز رسمی توانست تصاویری مهم تصویربرداری کند. او در میان تصاویر خود به انبارهای سلاح های شیمیایی آمریکا اشاره کرد انبارهایی که در چند ایالت آمریکا موجود است. امروز سوال این است که با وجود چنین انبارهای سلاح های شیمیایی در آمریکا چه کسانی گاز خردل را آماده شده به صدام دادند تا مردم سرزمین مان را در جزیره مجنون، سردشت و شلمچه آلوده کنند.

 

این کارگردان به خاطرات خود از دوران جنگ اینگونه اشاره کرد: من یادم هست سال 64 زمانیکه در جزیره مجنون گاز خردل زدند، بوی بد سبزی گندیده و سیر در فضا پخش بود و رزمندگان برای فرار از این بوی بد شیمیایی ماست می‌خوردند تا این فضای مسموم دفع شود. کرت ساننفلد در سال 2002 بعد از فیلمبرداری واقعه 11 سپتامبر تصاویری زیرزمینی گرفته که در این تصاویر استفاده آمریکا از مواد شیمیایی را نشان می داد. فیلم های زیادی درباره واقعه 11 سپتامبر ساخته شده است، اما این فیلم مدرک سنگینی برای جنایت های آمریکا است. این مستند در حال حاضر با توجه به تنش هایی که در خاورمیانه وجود دارد، مستند مهمی است.

 

این پژوهشگر با اشاره به جنگ رسانه ای آمریکا علیه ایران گفت: در گذشته ای نه چندان دور آمریکا با ساختن فیلم های داستانی چون “سنگسار ثریا”، “آرگو” و بسیاری دیگر از آثار سینمایی سعی در تخطئه اصول ایدئولوژیک در ایران داشت و بر اساس داستان‌پردازی آمیخته با خیالات می‌خواست جوسازی هایی علیه ایران انجام دهد، اما امروز کشور ما بر اساس مستندهای دقیق به مقابله با این جنگ رسانه ای برخاسته است.

 

مستند “پرونده های K.S” درباره انبار سلاح های شیمیایی آمریکا است

 

وی در ادامه افزود: محتوای کلی این فیلم درباره انبار سلاح های شیمیایی است و تاکید می کند که آمریکا انبارهای سلاح های شیمیایی وسیعی دارد و بعد از این تاکید، بحث هسته ای ایالت متحده آمریکا را مطرح می کند و این همان سوال مغفول مانده ای است که از سال های دور تاکنون پرسیده نشده است. در واقع هیچ وقت سوال نکردیم که وقتی سردشت، جزیره مجنون و شلمچه شیمیایی می شد چه کسی مواد آماده را در اختیار عراق می گذاشت. ما همیشه شنیدیم که دولت آلمان مواد اولیه را در اختیار صدام قرار می داد و بعد در عراق این مواد ساخته می شد اما طبق شواهد، آمریکا دخالت مستقیم در ارائه این سلاح ها به عراق داشت.

 

 

در ادامه این نشست نادر طالب زاده مستندساز و احسان محمدحسنی رئیس موسسه فرهنگی و هنری اوج به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به سیاست خارجی دولت یازدهم در برقراری ارتباط با کشورهایی است که در هشت سال گذشته با آنها ارتباط نداشتیم، آیا این فیلم تلاش وزارت امور خارجه را در برقراری این ارتباط مخدوش نمی کند؟ گفت: این فیلم در مسیر سیاست های دولت یازدهم نیز هست، چون دولت فعلی هم مقابله با استکبار و صهیونیزم قطع نکرد.

 

جنگ در خاورمیانه آغاز شود دامن همه را خواهد گرفت

 

محمدحسنی در پاسخ به این سوال که این فیلم از چه شبکه های خارجی پخش خواهد شد، گفت: شبکه یک سیما برنامه ویژه برای پخش این مستند در جدول برنامه های خود دارد، اما کشورهای انگلیسی، عربی و ترک زبان نیز خواستار ارائه فیلم هستند. ضمن اینکه در اکران فردا شب در ایوان شمس از نمایندگان مجلس، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان صدا و سیما دعوت کردیم تا در مراسم رونمایی حضور داشته باشند.

 

نادر طالب‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نمایش این فیلم در شرایط فعلی به نوعی حمایت از استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه نیست، گفت: به هیچ عنوان چنین تاکیدی ندارد. نمی توان کشتار در سوریه را نادیده گرفت اما مهم حرف ایران در شرایط خاص خاورمیانه است. رسانه های آمریکایی در حال حاضر به شکل یک سویه ارائه اطلاعات و اخبار می دهند ولی این فیلم حرف رسانه های ما است. بحث امروز وجود یک جنگ در خاورمیانه است که اگر این جنگ آغاز شود، دامن همه را خواهد گرفت اما سوال من این است ایالت متحده آمریکا که امروز از حمایت مردم سوریه حرف می زند، در تمام هشت سال دفاع مقدس کجا بود؟ زمانیکه زنان و کودکان سردشتی و حلبچه ای زیر گاز خردل جان می باختند این آمریکای حامی حقوق بشر کجا بود؟

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …