ایرانگرد نیوز

آیت الله هاشمی رفسنجانی: قاطعانه از روحانی حمایت می کنم

حمایت از روحانی

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از جوانان فعال دانشجويي از تهران، قم و ديگر استان هاي كشور با تاكيد بر شور و نشاط جواني در عمل و ادبيات حماسي در جوانان كشور گفت : موقعيت كنوني جمهوري اسلامي ايران خطير است و بايد افرادي در مصدر امور قرار گيرند كه بتوانند خواسته هاي جوانان را درك كرده و كشورمان را به موقعيت واقعي خود برگرداند نه اينكه به دليل بي تدبيري و افراط گرايي زمينه تهديد و تحريم هاي بيشتر دشمنان را فراهم كنند.

به گزارش آفتاب، عضو خبرگان رهبري، با اشاره به توجه ويژه دين مبين اسلام به عقلانيت، تفكر و آزادي بيان و گفتگو كه پيامبر بزرگ اسلام الگوي اين رفتار در عصر خود بودند گفت: لازمه ، اقناع مردم بويژه جوانان مذاكره مشورت و تعامل با تمام گروه هاي عضو خانواده انقلاب است.

ايشان با استناد به آيه هاي سوره آل عمران در خصوص مباهله كه خداوند ميفرمايد: استدلال هاي خود را با ديگران در ميان بگذاريد و اگر نپذيرفتند مباهله كنيد. اين نشان عظمت پيامبر اسلام است كه در عين حقانيت، منطق مذاكره و گفتگو را براي ترويج و معرفي اصول دين مبين اسلام بكار مي گيرد و در شرايط امروز نيز همين روش بايد الگو و سرمشق مسئولان كشور باشد.

ايشان افراط گرايي را بدترين آفت براي جوامع بشري توصيف كرد و افزود: از ابتداي مبارزه تا كنون از افراط و تفريط حذر داشته ام و سعي كرده ام هميشه در خط اعتدال و منطق قدم برداشته تا دچار نقصان نشويم.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در تشريح دلايل حضور خود در انتخابات اخير رياست جمهوري گفت: بنده واقعا تصميمي براي حضور نداشتم ولي وقتي با تقاضا هاي جمع كثيري از جوانان و قشر هاي مختلف مردم و علما و مراجع مواجه شدم با يك كلمه اي كه در جواب آنان اظهار داشتم كه نمي گويم نمي آيم ولوله اي در محافل افراطيون ايجاد كرد و هجمه هاي خود عليه بنده را با توسل به هر شيوه اي تشديد كردند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در نهايت به دليل اينكه نمي خواستم مستبد به راي باشم تصميم به حضور در انتخابات گرفتم.

ايشان با اشاره به اينكه اكنون از شرايط بوجود آمده راضي هستم گفت: تنها دليلي كه باعث حضور بنده شد و آن را نيز قبل از ثبت نام خدمت رهبري معظم انقلاب گفتم خلق حماسه سياسي مورد نظر ايشان بود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به تحمل بداخلاقي ها و تخريب هايي كه طي سالهاي گذشته تا كنون از سوي افراطيون بي ريشه متوجه ايشان بوده است گفت: البته مرز نقادي و انتقاد سازنده از تخريب جداست و بنده در اين سالها سعي كرده ام بر اساس اخلاق اسلامي صبر و تحمل را پيشه خود كنم كه به لطف خداوند تا كنون در اين مسير قدم گذاشته ام.

ايشان در پاسخ به سوالي در خصوص علت عدم احراز صلاحيت خويش گفت: با توجه به شور و نشاطي كه در سراسر كشور پس از اعلام حضورم در انتخابات ايجاد شد و از آنجايي كه در مسير تاييد صلاحيت بنده نيز بهانه و مشكلي نبود. يك مقام ارشد امنيتي، برخلاف عرف و قانون، شخصا در جلسه بررسي صلاحيت ها در شوراي نگهبان حضور يافت كه ابتدا مورد اعتراض برخي از اعضاي شوراي نگهبان نيز قرار گرفت و نهايتا به اعضاي شوراي نگهبان گفت: كه حضور هاشمي در انتخابات ميتواند موجب پيروزي قاطع و با راي بالاي مردم شود كه با راه و رسم آنها سازگار نيست و لذا اين شورا را متقاعد كرد كه به بهانه شرايط جسمي راي به عدم احراز صلاحيت بنده دهند.

ايشان افزود البته به رغم اطلاع كافي از موانع ايجاد شده و مباحث انجام شده در محافل مختلف عليه بنده بويژه در شوراي نگهبان، هيچ وقت بخاطر مصالح نظام اسلامي نخواسته ام با اختلاف و دعوا هاي سياسي وحدت جامعه مخدوش شود ولي برخي واقغيت ها بايد در تاريخ ثبت شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني به سابقه دعوت خود از آقاي ناطق نوري براي پذيرفتن كانديداتوري رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: پس از اينكه ايشان دعوت بنده را نپذيرفت مشتركا به آقاي دكتر حسن روحاني پيشنهاد كرديم كه ايشان بصورت مشروط پيشنهاد مارا پذيرفت.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با تجليل و قدرداني از شخصيت علمي و متعهد دكتر عارف اعلام انصراف ايشان را تصميمي بزرگ و ارزشمند خواند و بيان كرد: دكتر عارف يكي از عالم ترين شخصيت هاي دانشگاهي در رشته خود بوده و شخصيت متعهد و با اخلاقي است.

ايشان افزود آقاي دكتر عارف براي جلوگيري از تفرقه، اين مسير را انتخاب كرد چرا كه ايشان از ابتدا نيز براي هوا و هوس قدم در اين ميدان نگذاشته بود و شخصيتي نجيب و با اصالت و متدين دارد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود نهايتا حجت الاسلام والمسلمين خاتمي كه ايشان نيز ساعت ها مشورت و افكارسنجي و نشست با مشاوران داشت به دكتر عارف پيشنهاد انصراف داد كه در نهايت آقاي عارف نيز در كمال فروتني آنرا پذيرفت.

آيت الله هاشمي رفسنجاني شركت در انتخابات را اصلي مهم و ضروري دانست و ضمن دعوت از همه مردم براي حضور پر شور در پاي صندوق هاي راي افزود: آقاي دكتر حسن روحاني با مشورت بنده قدم در راه انتخابات گذاشت و با احترامي كه براي كانديدا هاي ديگر قائلم به دكتر روحاني راي مي دهم و ايشان را براي تصدي قوه مجريه مناسبتر مي دانم.

ايشان گفت: بدانيد كه راي اظهار عقيده بسيار مهمي است كه نبايد آنرا كوچك شمرد و بايد به دور از هر گونه تعصب و افراط باشد.چرا كه در آينده نزد خداوند و مردم بايد پاسخگو باشيم.

ايشان افزود تفكرات و عقايد آقاي دكتر روحاني براي همه مشخص شده است و اميدوارم حماسه سياسي مورد نظر رهبري با تدبير مسئولان و امانتداري صحيح آنها اتفاق بيافتد.

در ابتداي اين ديدار تني چند از دانشجويان به نمايندگي از حضار، با بيان دغدغه ها و مشكلات جامعه بويژه جوانان خواستار رهنمود هاي آيت الله هاشمي رفسنجاني در خصوص مسائل مطروحه و بويژه انتخابات شدند.

خروج از نسخه موبایل