بدهی به برنامه‌سازان کمتر از 500 میلیارد است/ دلیل حذف صدای مجید اخشابی

به گزارش ایرانگرد نیوز، نشست خبری برنامه‌های شش ماه دوم سال در شبکه یک بعد از ظهر امروز دوشنبه 18 شهریور با حضور مهدی فرجی مدیر شبکه یک و تنی چند از مدیران گروه‌های مختلف این شبکه با همراهی اهالی رسانه در ساختمان تولید صدا و سیما برگزار شد.

 

بخش اول این نشست به رونمایی از سایت جدید شبکه یک که پس از 13 سال با شکل و شمایل جدید به صورت آزمایشی راه اندازی شده است، اختصاص پیدا کرد و فرجی به همراه سمیرا رستمی مدیر روابط عمومی شبکه یک توضیحاتی در این‌باره ارائه کردند.

 

مدیر شبکه یک در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که با قرار گرفتن امکان دانلود برنامه‌های این شبکه در سایت خللی به فعالیت های سروش سیما وارد می‌شود یا خیر؟ توضیح داد: آنچه که سروش سیما عرضه می کند و حواشی ای که در هر اثر می گنجاند با آنچه که در سایت ما قرار دارد متفاوت است و گرچه بخشی از نیازمندی‌ها توسط آثار ما رفع می شود اما صدا و سیما آثاری به مراتب با کیفیت‌تر و گسترده تر دارد.

 

وی در ادامه از پخش سریال های “ماتادور”، “بچه های نسبتا بد”، “جوجه های پاییزی” و “گذر از رنج‌ها” تا پایان سال خبر داد و اعلام کرد: سریال الف ویژه “معمای شاه” که 26 دی ماه سال گذشته کلید خورده است از جمعه 27 دی امسال روی آنتن می‌رود. همچنین برای جمعه‌ها تعدادی تله فیلم در نظر گرفته ایم و در مناسباتی چون دهه فجر، محرم و نوروز نیز تله فیلم پخش خواهیم کرد. 13 آبان روز دانش آموز، شب یلدا، 16 آذر، روز دانشجو و 12 بهمن نیز تله‌فیلم های مناسبتی خواهیم داشت.

 

فرجی با اشاره به ادامه یافتن برنامه “مناظره” یادآور شد: در هفته دفاع مقدس “نورالدین پسر ایران” در شش قسمت، “سنگر تدارکات” در پنج قسمت و مستند شهید خرازی در دو قسمت روی آنتن می رود. همچنین مستند “آخرین روزهای زمستان” باز پخش خواهد شد. “دلیران نخلستان” مستند دیگری است که در این ایام روی آنتن می رود.

 

مدیر شبکه یک با تاکید بر مورد توجه قرار دادن مسائل دختران و پسران در برنامه “امروز هنوز تموم نشده” ادامه داد: همچنین در برنامه‌های صبحگاهی و خانواده نیز اهداف شبکه درباره جوانان دنبال می‌شود. بنا داریم برنامه این شب‌ها را هفته‌ای یک بار روی آنتن بفرستیم و در محرم و صفر نیز شاهد پخش هر شبی آن خواهیم بود. برنامه “ثریا” نیز آخرین چهارشنبه شهریور با موضوع مهندسی جهادی در دوران دفاع مقدس پخش می‌شود.

 

در ادامه ناصری مدیر گروه مستند شبکه یک این گروه با سابقه فعالیت سه ساله را گروهی نوپا در میان گروه های تلویزیونی خواند و گفت: طبق نظرسنجی ما 41 درصد از مخاطبان ما به آثار طبیعت و حیات وحش، 23 درصد به مستند های دفاع مقدس و 28 درصد به مستندهای اجتماعی توجه نشان می دهند و آثار فرهنگی، صنعتی، سیاسی و … درصد کمتری از علاقه مندی مردم را به خود اختصاص داده اند. از آنجا که شبکه دارای گروه حماسه و دفاع با محوریت تولید مستند های جنگی است ما موضوعاتی مستند حیات وحش را در اولویت خود قرارداده ایم.

 

ناصری ادامه داد: “ربان قرمز” در چهار قسمت به موضوع ایدز و مبتلایان آن در خانواده، محل کار و اجتماع می پردازد و آن را برای 18 آذر همزمان با روز جهانی ایدز برای پخش در نظر گرفته ایم. “تکیه بر باد” مستندی است که در خصوص مواد مخدر جدید و صنعتی به خانواده ها آگاهی می دهد. همچنین “خط قرمز” مستند دیگری است که به آسیب هایی چون وضعیت آتلیه های عکاسی، ازدواج زنان ایرانی با اتباع افغانی و عراقی، قاچاق کالا و… می پردازد.

 

مدیر گروه مستند شبکه یک تاکید کرد: “آوای زندگی” مستند تاثیرگذاری در حوزه حیات وحش است که نگاهی به ظلم برخی از افراد به حیات وحش و شکار غیرقانونی می پردازد و روز محیط‌بان پخش می‌شود.

 

در ادامه این نشست معصومه آشتیانی‌زاد مدیر گروه اجتماعی شبکه یک نیز به برنامه های روتین این گروه از جمله “صبح بخیر ایران” و “امروز هنوز تموم نشده” اشاره کرد و گفت: رویکرد گروه اجتماعی انگیزه دادن به مردم برای زندگی، کار، تلاش و امید است. برنامه های خانواده به سلامتی جسمی و روحی خانواده ها می پردازد و افزایش مهارت های زندگی را مدنظر قرار می‌دهد. “امروز هنوز تموم نشده” نیز مربوط به نسل جوان و معضلات آن هاست. برنامه جدیدی نیز در گروه اجتماعی خواهیم داشت که با موضوع رویکرد ایجابی به ازدواج تولید می شود و برنامه ای درباره کتاب و کتابخوانی هم خواهیم داشت.

 

در ادامه محمدکاظم کاظمی مدیر گروه فیلم‌های تلویزیونی گروه یک با تاکید بر تلاش برای ارتقای سطح فیلمنامه ها اعلام کرد: تولید 35 فیلم در دستور کار ماست که مضامینی پلیسی، امنیتی، خانوادگی، اجتماعی، تاریخی، تکریم سالمندان و… در آن ها مدنظر قرار دارد.

 

سیدامیر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک نیز به تشریح برنامه های فعلی این گروه پرداخت و با تاکید بر این که موضوع برنامه مذاکره بر اساس اتفاقات روز کارشناسی و انتخاب می شود، تصریح کرد: امیدوارم مسئولان مربوطه در هر حوزه با ما همکاری و در مناظره شرکت کنند و مسکن مهر، قیمت بنزین، مسائل محیط زیستی زاینده رود اصفهان، سن ازدواج، چگونگی تعیین شهردار، پرداخت یارانه و… از مسائل مدنظر ما برای مناظره است.

 

در ادامه فرجی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا با گذشت 10 سال از آغاز تصویربرداری سریال “کلاه پهلوی” و خاتمه تولید آن در سال های اخیر هنوز بخش هایی از این اثر تصویربرداری می‌شود و هزینه هایی صرف فیلمبرداری به شیوه 35 میلیمتری این اثر می شود؟ بیان کرد: زمانی که قرار بود پخش “کلاه پلهوی” آغاز شود می دانستیم بخش هایی از فیلمبرداری آن مانده که ضبط آن ها حین پخش مشکلی برای مجموعه ایجاد نمی کرد. از طرفی 10 سال پیش سیستم های ویدویی وجود نداشت اما هم اکنون همین سیستم ها به ما قابلیت فیلمبرداری به شیوه 35 و امکانات بیشتری را می‌دهد.

 

وی همچنین به ادامه تولید سریال میلیاردی در صورت جذب مشارکت‌کننده اشاره کرد و در خصوص برنامه‌های موسیقی‌محور گفت: موسیقی مخاطبان زیادی دارد تلویزیون نیز در این باره برنامه‌هایی چون “ساعت 25” روی آنتن می برد که مورد قبول مخاطبان بوده است. نشان دادن آلات موسیقی نیز یک مشکل فقهی است که من کارشناسش نیستم.

 

مدیر شبکه یک به عدم حضور محمدزاده معاون مطبوعاتی در مناظره بر خلاف قول قبلی او اشاره کرد و گفت: جای چنین برنامه ای خالی بود. اکنون نیز مورد توجه مردم قرا گرفته و روز به روز به تعداد بینندگان آن افزوده می شود.

 

فرجی همچنین درباره حذف ترانه مجید اخشابی از تیتراژ سریال “نوشدارو” و جایگزین کردن یک خواننده دیگر پس از چندین قسمت را صرفا به دلیل تغییر حال و هوای سریال معرفی کرد.

 

مدیر شبکه یک از سرگیری “پارک ملت” در شبکه یا را منتفی دانست و از تولید “پایتخت 3” برای نوروز 93 خبر داد و بدهی 500 میلیاردی صدا و سیما به برنامه‌سازان را تکذیب و اعلام کرد میزان این بدهی بسیار کمتر است.

 

وی همچنین اعلام کرد: مسابقه بزرگ “آشپزی” با تامین منابع مالی تولید خواهد شد.

 

در پایان این نشست که با پخش آنونس سریال های ماتادور و بچه های نسبتا بد همراه بود. فرجی به قدردانی از مدیر روابط عمومی شبکه یک پرداخت که از چندی دیگر به دلیل مادر شدن نمی‌تواند در شبکه حضور یابد.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …