دیدار رییس سازمان میراث فرهنگی با اعضای هیئت مدیره انجمن شاعران ایران

IMG_3224معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اعضاء هیأت مدیره انجمن شاعران ایران ملاقات کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در این دیدار که در فضایی صمیمانه برگزار شد دکتر فاطمه راکعی مدیر عامل انجمن شاعران ایران،ضمن ابراز خرسندی از انتصاب دکتر محمد علی نجفی به ریاست سازمان،برای مشارکت انجمن شاعران ایران در برنامه های فرهنگی و هنری سازمان ابراز آمادگی کرد.

راکعی با اشاره به علاقه اصحاب شعر و ادبیات به میراث فرهنگی و تاریخی کشور گفت:انجمن شاعران ایران ایده ها و طرح هایی را برای پیشبرد فعالیتهای فرهنگی سازمان دارد که امیدواریم به توسعه گردشگری فرهنگی کمک کند.

مدیر عامل انجمن شاعران ایران با اشاره به مصادره مواردی از میراث معنوی و فرهنگی ایران توسط کشورهای منطقه گفت:مزار شعرای نامدار و عرفای ایران یکی از مقاصد ارزشمند گردشگری فرهنگی است که نیازمند توجه جدی است.

فاطمه راکعی به مزار سلمان هراتی در تنکابن و مقبره قیصر امین پور در گتوند اشاره و از رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ساخت یادمان این دو شاعر نامدار طلب یاری کرد.

دکتر محمد علی نجفی پس از سخنان مدیر عامل و اعضاء هیأت مدیره انجمن شاعران ایران ،ضمن تشکر از حاضران ابراز امیدواری کرد با همکاری انجمن شاعران و نهادهای مردم نهاد فرهنگی شاهد گامهایی ارزشمند در راستای توسعه گردشگری فرهنگی و صیانت از میراث تاریخی کشور باشیم.

شایان ذکر است ساعد باقری،سهیل محمودی،افشین علاء در این نشست ضمن تبریک انتصاب رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری پیشنهاداتی را برای تاسیس موزه شعر و ادبیات،مشارکت نویسندگان کودک و نوجوان در آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی و تاریخی،توجه به جایگاه میراث مکتوب و …بیان کردند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …