ایرانگرد نیوز

برنامه‌ی چهارساله روحانی علمی و عملی است

حمایت از روحانی

محمد باقر نوبخت در همایش به سوی تدبیر و امید در اصفهان اظهار کرد: آنچه در هشت سال گذشته اتفاق افتاد دو جریان فکری را رو به روی هم قرار داد به طوری‌که یک جریان فکری بر سر کار آمد و بخشی از توانمندی‌های سیاسی و اقتصادی دولت‌های گذشته کنار گذاشته شد، اما امروز می‌خواهیم تصمیمی برای بهبود شرایط کشور و یا تحول جامعه بگیریم.

 

وی افزود: در این هشت سال درآمدهای کم نظیر و حتی در برخی مواقع بی‌نظیر نفتی که می‌توان گفت نیمی از درآمدهای نفتی کل تاریخ ایران پس از ملی شدن صنعت نفت بوده است، کاهش یافت و هم اکنون نیز رشد اقتصادی منفی سه درصد را تجربه خواهیم کرد.

 

وی علت مشکلات را ناشی از استفاده نکردن از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: وقتی توانمندی‌های اقتصادی و سیاسی دولت‌های گذشته به ناگاه کنار گذاشته و استفاده نمی‌شود، باید منتظر چنین آثاری هم بود.

 

وی به بیانیه سید محمد خاتمی در حمایت از حسن روحانی اشاره کرد و گفت: شروع یک کار کلیدی در یک دولتی اصلاحاتی با همین بیانیه آغاز می‌شود اتفاقی که خاتمی برای تعامل پا پیش می‌گذارد و از پرداختن به تفرق جلوگیری می‌کند.

 

سخنگوی ستاد حسن روحانی افزود: به رقم همه کاستی‌های موجود در راستای این بی‌انگیزگی‌ها باید انتخابات پیش رو پر شور باشد تا اتفاقی که مدنظر است به سرانجام برسد.

 

نوبخت ادامه داد: خوشبختانه در اصفهان یک ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلب هم برای شورا وجود دارد که باید گفت وظیفه اصفهانی‌ها در 24 خرداد سنگین‌تر است؛ چراکه باید هم حسن روحانی را برای ریاست جمهوری و هم ائتلاف اصلاحات را برای شهر خود برگزینند.

 

وی افزود: برنامه‌های حسن روحانی چهار ساله است و از 92 تا سال 96 چیدمان شده است و در این چهار سال این برنامه به دنبال توسعه اقتصادی پیش بینی شده در سند چشم‌انداز و در میان مدت نیز با دو وجه افزایش قدرت خرید و کاهش فاصله‌های فقیر و غنی بسته شده است.

 

به گزارش ایسنا،معاون اقتصادی حسن روحانی بیان کرد: ما حرف‌هایمان مطالعه شده، علمی و عملی است و برای طراحی چنین برنامه‌ای مدت‌ها است از بخش علمی کشور کمک گرفته‌ایم از اصل 113 قانون اساسی استفاده خواهیم کرد و این برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم.

 

نوبخت در خصوص چگونگی صیانت از آرا نیز خاطرنشان کرد: ما برای انتخابات از همه امکانات خود برای صیانت از آرا استفاده می‌کنیم و از همین قانون هم می‌توانیم استفاده کنیم و هیچ راهی جز این نداریم.

خروج از نسخه موبایل