صانعی‌مقدم به گمانه‌ها درباره مدیریتش در فارابی و مرکز گسترش پاسخ داد

جعفر صانعی مقدم که پیش از این در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوان سابقه مدیریت داشته است  درباره اخبار شنیده شده مبنی بر اینکه مدیریت بنیاد سینمایی فارابی قرارست به وی واگذار شود، گفت: اخبار شنیده شده بیشتر رنگ و بوی شایعه دارد تا اینکه خبر واقعی باشد و تا این لحظه خبر خاصی مبنی بر مدیریت من در بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وجود ندارد.

 
این مدیر سینمایی در ادامه تاکید کرد: اخبار شنیده شده مبنی بر حضورم در بنیاد سینمایی فارابی در حد گمانه زنی است و قطعیتی بر این گمانه زنی ها وجود ندارد.

 
صانعی‌مقدم در توضیح این که شنیده شده پیش از مدیریت در بنیاد فارابی یا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پیشنهاد معاونت آثار سینمایی در سازمان سینمایی به وی شده است، گفت: بله، پیشنهاد مدیریت در معاونت آثار سینمایی را داشتم اما علی رغم نظر اطرافیان و دوستان سینماگر، حضور در این بخش را نپذیرفتم.

 
وی افزود: من معتقدم باید بخش های دولتی به نفع بخش خصوصی کوچک شوند و شرح وظایف دولت در حد نظارت باقی بماند. از همین رو شرح وظایف بخش های دولتی چون معاونت آثار سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و حتی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی باید کوچک شود و در حد نظارت باقی بماند. در عین حال بخش خصوصی از حمایت ویژه دولت برخوردار باشد.

 
سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند متذکر شد: متاسفانه یکی از نکاتی که در سالهای اخیر در بخش دولتی بسیار دیده شده این است که بخش‌هایی چون فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تولید آثار سینمایی رقیب بخش خصوصی شده‌اند. این در حالی است که وظایف بخش‌های دولتی به خصوص در اداره های کل وزارت ارشاد باید در حوزه قانون گذاری و رسیدگی به امور سینمایی باشد نه اینکه در تولید با بخش خصوصی رقابت کنند.

 
این مستندساز با اشاره به کمبود نیروی متخصص در بخش‌های دولتی گفت: از سوی دیگر یکی دیگر از ضعف‌های موجود در اداره‌های کل ارشاد کمبود نیروی انسانی متخصص است که این کمبود در مدیریت جدید سازمان سینمایی باید جبران شود. البته افرادی که تا کنون در پست های مختلف مدیریتی در بخش سینما مشخص شده اند افرادی صاحب تخصص هستند و به نظر می رسد در دوران جدید مدیریت سینما به این مهم توجه شده است.

 
صانعی‌مقدم در پایان در پاسخ به این پرسش که اگر مدیریت در یکی از بخش های سینمایی به وی پیشنهاد شود می‌پذیرد؟ گفت: من همواره سعی دارم در عرصه کار خودم ایده داشته باشم و حاصل مدیریتم در بخش های سینمایی پرورش نیروی انسانی خوب به عنوان فیلمساز در انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده است. از همین رو پیش از پذیرفتن مدیریت در یکی از بخش های سینمایی به این فکر می کنم که ایده هایم در شرایط حاضر سینما در کدام بخش کارساز است و اگر در همان بخش مسئولیت محول شود با کمال میل خدمت خواهم کرد.

 
به گزارش خبرنگار مهر، در چند روز اخیر اخباری مبنی بر حضور جعفر صانعی مقدم به عنوان مدیر در بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شنیده می‌شد و حتی گفته می‌شد صانعی مقدم برای مدیریت بنیاد سینمایی فارابی اعلام آمادگی کرده است.

 
 
 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …