دکتر نجفی در مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی:

 

در های سازمان به روی خبرنگاران باز است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تشریح اهمیت فعالیت های این سازمان نسبت به اعتبارات و بودجه تخصیصی یافته به سازمان میراث فرهنگی در سال 92 اظهار نگرانی کرد و گفت: بودجه ای که در سال 92 برای سازمان میراث فرهنگی تعیین شده کمتر از عملکرد این سازمان در سال 91 است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «دکتر محمد علی نجفی» ظهر امروز درمراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در معرفی مدیران جدید و تشریح اهداف و ماموریت های مدیریت ها  و بخش های مختلف سازمان گفت: معاونت توسعه مدیریت یکی از مهمترین معاونت ها در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و از آنجائیکه با تمامی همکاران و مدیران این سازمان در تهران و شهرستان ها در ارتباط است اهمیت خاصی دارد.

وی افزود: البته در  خصوص این معاونت مشکلاتمان زیاد است و در این حوزه مشکلاتی را در بخش منابع مالی، امکانات و تجهیزات داریم که باید با یک برنامه ریزی صحیح این مشکلات را رفع کرد.

وی افزود: در خصوص مشکلات مرتبط با منابع مالی، سازمان از نظر بودجه تحت فشار است و در سال 92 بودجه ای که برای سازمان تعیین شده است از عملکرد این سازمان در سال 91 کمتر است و به نظر می رسد اگر وضع به همین صورت پیش رود تاپایان سال با کسری بودجه روبه رو خواهیم بود.

دکتر نجفی اضافه کرد: به همین منظور از معاونت توسعه مدیریت خواسته ام تا گزارشی را در این خصوص تهیه کند تا با جمع بندی وضعیت موجود و در حالی که مسئولان مرتبط در دولت مشغول بررسی وضعیت بودجه دستگاه های مختلف هستند از دولت برای رفع این مشکل استمداد بطلبیم و یک راهکار مناسبی را پیدا کنیم.

وی گفت: در خصوص بودجه های عمرانی و تملک دارائی ها نیز بودجه اندکی در اختیار داریم .

وی با بیان این که در هر حال از نظر بودجه و اعتبارات تحت فشار زیادی هستیم اضافه کرد: این کمبود بودجه به سازمان فشار می آورد و ممکن است امسال در خصوص پروژه های عمرانی با مشکل روبه رو شویم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: از نظر فضای کاری نیز با مشکلاتی روبه رو هستیم و فضای کاری در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و من معتقد هستم در محیطی که کار علمی، پژوهشی و فرهنگی می شود باید فضای کاری فضای مناسبی باشد.

وی خاطر نشان کرد: البته طرحی را داریم که بر اساس این طرح در عرض یک سال و نیم بتوانیم فضای کاری را بهبود ببخشیم و پراکندگی بخش های مختلف سازمان در تهران نیز رفع شود .

وی هم چنین به دیگر مشکلات مرتبط با معاونت توسعه مدیریت اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در این حوزه داریم موضوع نیروی انسانی سازمان است به گونه ای که در حال حاضر بیش از 55 درصد نیروهای سازمان قراردادی هستند که به طور حتم وضعیت قراردادی نه اطمینان خاطری برای نیروی انسانی است و نه اطمینان خاطری برای مدیرانی که مسئولیت را برعهده دارند. بنابر این باید این مشکل را نیز با اتخاذ یک راه کار مناسب رفع کرد هرچند به نظر می رسد موضوع قراردادی بودن نیروهای انسانی مشکلی است که دیگر دستگاه های دولتی نیز با آن روبه رو هستند.

 وی با تشکر از تلاش های علی عبد اله­ نژاد معاون سابق توسعه مدیریت به تحصیلات و سابقه فعالیت سمیع الله حسینی مکارم معاون جدید توسعه مدیریت اشاره کرد و افزود: آقای حسینی دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد نظری است و در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکتراست و در بخش های مختلف خصوصا دستگاه های فرهنگی مشغول به فعالیت بوده و امیدوارم وی بتواند با درک مناسبی از مشکلات و وضعیت موجود کارهارا پیش ببرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و انتصاب معاون جدید این معاونت اشاره کرد و افزود: از آنجائیکه این معاونت یک معاونت نوپاست به نظر می رسد هنوز برنامه روشنی درباره ماموریت ها و اهداف این معاونت نداریم در حالی که معاونت سرمایه گذاری معاونتی است که باید هم خودش برنامه داشته باشد و هم برای  دیگر بخش­های سازمان برنامه ریزی کند بر همین اساس طرحی را داریم که معاونت سرمایه گذاری به معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری تبدیل شود.

وی با تشکر از فعالیت های مجید ابوالفتحی در معاونت سرمایه گذاری افزود: برای این معاونت نیز امید حاجتی انتخاب شده که از مدیران همین معاونت است و دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد می باشد و از همکاران قدیمی من در سازمان برنامه و بودجه است.

نجفی اظهارداشت: مدیرجدید این معاونت باید درباره تهیه یک برنامه پیشنهادی درهر سه حوزه ماموریت های سازمان برنامه ریزی کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به انتخاب مدیر جدید برای حوزه ریاست این سازمان اشاره کرد و افزود: در این حوزه بهروز ندایی فعالیت می کرد و به جای وی علیرضا تابش منصوب شده که سابقه 20 سال فعالیت در حوزه فرهنگی را دارد 12 سال در وزارت ارشاد و 8 سال نیز در کتابخانه ملی مشغول فعالیت بوده و قبلا آزمایش خود را در وزارت ارشاد در این مسئولیت پس داده و امیدورام با حضور وی در این حوزه نیز بسیاری از مسائل درونی و بیرونی سازمان رفع و چهره علمی­تری از سازمان ارائه شود.

دکتر نجفی در بخش دیگری از صحبت های خود به ایجاد دفتر جدیدی به نام دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات اشاره کرد و گفت: این دفتر به تازگی ایجاد شده و پیش از این ماموریت های این دفتر از سوی دفتر حوزه ریاست دنبال می شد که با تاسیس این دفتر جدید، رحمت الله رئوف به عنوان مدیر این دفتر منصوب شده و این دفتر با همکاری یگان حفاظت و نیز حراست سازمان می توانند برنامه ریزی مناسبی را برای کاهش شکایات داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه با اشاره به انتصاب امین عارف نیا به عنوان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان گفت: عارف نیا یکی از جوانترین مدیران سازمان است که از سوابق فعالیتی بسیار خوبی نیز برخوردار است.

دکتر نجفی افزود: عارف نیا از موسسین مجلس دانش آموزی است و به مدت شش سال مشاور کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران بود. ضمن اینکه معاونت فرهنگی ستاد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را نیز در کارنامه خود دارد.

به گفته دکتر نجفی، رئیس جدید مرکز روابط عمومی سازمان ارتباط بسیار خوبی با رسانه ها دارد و جنس رسانه ها را به خوبی می شناسد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها اضافه کرد: درهای سازمان بر روی خبرنگاران باز است و حضور خبرنگاران در سازمان نه تنها اشکالی ندارد بلکه دعوتی است که از سوی سازمان انجام می شود چراکه اعتقاد من بر این است که اگر قرار باشد یک عقبه اجتماعی برای سازمان ایجاد کنیم این عقبه اجتماعی لازمه ایجاد یک بستر مناسب برای فعالیت خبرنگاران و همکاری و تعامل آن ها با سازمان است.

وی خاطر نشان کرد: درخواست من از خبرنگاران و اصحاب رسانه این است که نه به خاطر مدیران سازمان میراث فرهنگی بلکه به خاطر تاریخ ، تمدن و فرهنگ کشور به سازمان میراث فرهنگی کمک کنند و ماموریت ها و اهداف سازمان را به نحو شایسته ای در جامعه معرفی کنند.

دکتر نجفی در ادامه صحبت های خود با اشاره به تودیع و معارفه تعدادی از مدیران سازمان میراث فرهنگی در این مراسم اظهارداشت: این تغییر و تحولات و رفت و آمدها یک واقعیت است و در این مراسم برای موضوعاتی که به آن علاقه مند هستیم دور هم جمع شدیم و معتقد هستم که اگر جابجایی صورت می گیرد به معنای این نیست که مدیران و همکاران سابق از سازمان دور می شوند.

وی با اشاره به آیه ای از آیات قرآن کریم که می فرماید امانت را باید به اهل آن سپرد اضافه کرد: هر مسئولیتی از بالاترین مسئولیت تا پائین ترین مسئولیت یک امانت است که اولا از طرف خداوند متعال و ثانیا از طرف مردم به ما داده شده است و مسئولیت هایی که در این سازمان وجود داشت امانت هایی بود که به اهل آن سپرده شده بود و این امانت ها  امروز به افراد دیگری که اهل هستند سپرده می شود.

وی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت ها برای توسعه و پیشرفت ماموریت های سازمان ادامه داد: یکی از پیشنهاداتی که قبلا هم ارائه کرده ام تشکیل یک مجمع مجازی برای استفاده از مشاوران مختلف است که این طرح می تواند به توسعه هرچه بیشتر اهداف و برنامه های سازمان کمک کند.

دکتر نجفی با تاکید بر تقویت ارتباط مدیران سازمان با کارکنان و بدنه سازمان اضافه کرد: من بارها اعلام کرده ام که در اتاق من به روی همکاران باز  است ضمن اینکه همکاران سازمان از طریق نامه و یا از طریق سایت سازمان می توانند موضوعاتی را که به توسعه و تقویت اهداف و ماموریت های سازمان کمک می کند منتقل کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطر نشان کرد: البته به زودی سایت شخصی خود من نیز راه اندازی خواهد شد و همکاران سازمان می توانند از طریق این سایت مرتبط شده و موضوعات مختلف را منعکس کنند.

گفتنی است در این مراسم رحمت الله رئوف به عنوان مدیر دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، سمیع الله حسینی مکارم به عنوان معاون توسعه مدیریت، علیرضا تابش به عنوان مشاور رئیس سازمان و مدیر کل حوزه ریاست، امید حاجتی به عنوان سرپرست معاونت سرمایه گذاری و امین
عارف نیا به عنوان رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معارفه و از تلاش های مدیران سابق این حوزه ها تشکر و قدر دانی شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …