آخرین خبرها از بازسازی تالار هنر/ روزشماری برای افتتاح تئاترشهر همدان

شهرام کرمی مدیر تالار هنر درباره مراحل بازسازی این تالار  گفت: تالار هنر در طول چهار سال گذشته بی وقفه و بدون کمترین تعطیلی البته به جز در مناسبت‌های خاص، فعالیت داشته است. نمایش هایی هم که در این تالار روی صحنه رفته اند معمولا دو اجرایی بودند بنابراین به دلیل فرسایش بخش‌هایی از تالار هنر ضرورت بازسازی احساس می شد.

 
وی افزود: خوشبختانه برای بازسازی این مجموعه، تالار هنر تعطیل نشد و از دو هفته قبل ما مراحل بازسازی و تعمیر این تالار را به تدریج آغاز کردیم و فاز به فاز جلو رفتیم. در روند بازسازی فضای سالن انتظار، اتاق گریم و سالن نمایش تعمیر خواهد شد. قرار است بعد از برگزاری جشنواره‌های آیینی سنتی و مقاومت برای تعویض کفپوش و بازسازی بخش هایی از سالن و ارتقای کیفیت صدای تالار، این سالن به مدت 10 روز تعطیل شود.

 
کرمی یادآور شد: باید از اداره کل طرح های عمرانی وزارت ارشاد برای توجه به تالار هنر و در اولویت قرار دادن این سالن برای بازسازی تشکر کنم چون در 5 سال گذشته با همکاری این اداره دو بار شرایط برای بازسازی تالار هنر فراهم شده است.

 
کرمی که دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز است درباره برگزاری این جشنواره توضیح داد: پنج نمایش “پرده‌خوانی پهلوان كچل نمایش خلاق” به کارگردانی هادی حسنعلی، “اول بپرس چرا” به کارگردانی نیاز اسماعیل پور، “عروسک‌های دوست داشتنی من” به کارگردانی مجید كیمیایی پور، “شهر عجیب” به کارگردانی زهرا مریدی و “جک و ساقه لوبیا” به کارگردانی فریبا دلیری در بخش خردسالان بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پذیرفته شده اند. به زودی نیز نمایش‌های بخش خیابانی و کودک و نوجوان نیز اعلام خواهد شد.

 
وی در پایان عنوان کرد: از 140 گروه نمایشی برای حضور در بخش مسابقه تقاضا داشتیم که به دلیل همین استقبال ارزیابی آثار کمی به طول انجامید. در نهایت 8 نمایش در بخش خیابانی و 16 نمایش در بخش اصلی پذیرفته می شوند. همچنین قرار است همزمان با برگزاری جشنواره کودک و نوجوان، تئاتر شهر همدان نیز افتتاح شود. در واقع یک سالن تئاتر مجهز به مجموعه سالن های در حال فعالیت همدان افزوده خواهد شد که همگی به صورت فعال در طول سال به اجرای نمایش های مختلف اختصاص پیدا می کنند.

 
تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده تا 22 شهریورماه میزبان دو نمایش “نیم وجبی” کار امیر مشهدی عباس و “طبل بزرگ” به کارگردانی مجتبی مهدی است.

 
بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان 24 تا 30 مهرماه در شهر همدان برگزار می‌شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …