آرزوی محمدرضا عارف برای سینمای ایران در آستانه روز ملی سینما

محمدرضا عارف که بیشتر به دلیل نامزدی در انتخابات ریاست‌ جمهوری دولت یازدهم به عنوان چهره‌ای شناخته‌ شده سیاسی در کشور مطرح شد در زمان انتخابات و برنامه‌هایی که ارائه می‌داد و دیدارهایی که داشت به مساله هنر و سینما توجه ویژه کرد. وی همچنین بعد از انصراف از نامزدی در انتخابات به فعالیت‌های فرهنگی خود ادامه داد و با حضور در محافل هنری به ویژه سینمایی ارتباط خود را با اهالی فرهنگ حفظ کرد.

 

همین توجه و علاقمندی وی به هنر سینما باعث شد در یک دیدار کوتاه و در فرصتی کم از او بخواهیم درباره روز ملی سینما و آرزویی که برای این هنر در کشورمان دارد، سخن بگوید.

 

محمدرضا عارف در آستانه روز ملی سینما (21 شهریور ماه)  مهم‌ترین آرزویش در روز ملی سینما را ارتقای کیفی و کمّی سینمای کشورمان دانست تا این هنر در کمال بالندگی هم مخاطب ایرانی و هم خارجی را راضی نگه دارد و در راستای ارتقای دانش و سلیقه این مخاطب گام بردارد.

 

وی افزود: قرار گرفتن سینما در جایگاه واقعی خود یکی دیگر از مهمترین آرزوهای من برای سینمای ایران است. سینمای ایران باید به جایگاهی برسد که در شان هنرمندان، کارگردانان و اهالی هنر قرار بگیرد. سینمای ایران و هنرمندان این عرصه توانایی و ظرفیت‌های بالایی دارند و اگر امکانات و شرایط به درستی فراهم شود تمام انرژی و وقت هنرمندان در اختیار رشد سینما قرار می‌گیرد و نتایج موثرتری خواهد داشت.

 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک توضیح داد: امیدوارم برنامه های آقای روحانی درباره سینما اجرایی شود و هرچه سریعتر شرایط بهتری برای سینمای ایران بوجود آید. البته من به سیاست های دولت یازدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سینما خوشبین هستم و امیدوارم تاثیرات لازم در سینما را داشته باشد.

 

عارف در پایان درباره مشکلات خانه سینما نیز گفت: امیدوارم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات موجود بر سر خانه سینما را برطرف کند، البته به مدیریت حجت الله ایوبی در سینما نیز خوشبین هستم و مطمئن هستم که بهترین راهکارها را برای حل بحران خانه سینما ارائه خواهد داد و رضایت دو طرف را جلب می‌کند. البته این روزها خبرهای رسمی هم مبنی بر بازگشایی خانه سینما در روز ملی سینما اعلام شده است که این خود نویدبخش حرکتی رو به جلو و به دور از تنش‌ها است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …