104 پنجره در خانه هنرمندان گشوده می‌شود

به گزارش ایرانگرد نیوز، نمایشگاه “مضارع تصویری، صد و چهار پنجره” ۲۲ شهریورماه ۹۲ در خانه‌ هنرمندان برگزار خواهد شد.

 

در بروشور این نمایشگاه آمده است که “پنجره حرمت چشم است. در سرزمین‌ ما، سلسله لمس نور و روشنایی، شکل دیگر دیدن، عبور جهان در نبض پلک‌هایمان. پنجره‌ها، روزنه‌هایی هستند برای عبور هوا، برای دمیدن روحی تازه از دیوارهای سخت و محکم دیوارهای عادت.”

 

در اين نمايشگاه ۵۲ هنرمند تصویرگر ایرانی و خارجی بر اساس اشعار ۵۲ شاعر معاصر ایرانی و جهان آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت.

 

 

اين نمايشگاه براي اولين بار است که در ایران با محوريت شعر معاصر، تصويرسازي رده سني بزرگسال را در چنين گستره‌اي به شکل متمركز به نمايش مي‌گذارد. همچنين اين آثار در معرض خريداران آثار هنري قرار خواهد گرفت. در این نمایشگاه، اشعار تعدادي از شاعران معاصر به تصویر کشیده شده است.

 

دغدغه برگزاري چنين رويدادي ايجاد انگيزه مطالعه بيشتر شعر معاصر در عموم مخاطبان و آشنايي بيشتر با هنرمندان ارزشمند تصويرگري كشورمان ذکر شده است.

 

كمبود جدي آثار هنري تصويرگري مناسب با رده‌هاي سني بزرگسال بايد با استفاده از متون ارزشمند پاسخ داده شود و اين نمايشگاه تلاشي است بي‌ادعا ولي جدي به اين دغدغه.

 

این نمایشگاه توسط دفتر طراحي گرافيك ويرا(مهران سیدی، عاطفه شفيعي‌راد، سميه طوسي) و استوديو تصويرسازي دانه آب(نرگس محمدي) و با حمایت شرکت رنگ سحر در تاریخ 22 شهریور ماه 1392 از ساعت 17 تا 21 برگزار خواهد شد.

 

این نمایشگاه تا دوم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …