محيط زيست در حل بدفهمي‌هاي بين‌المللي موثر است

به گزارش ایرانگرد نیوز، نهاونديان در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان محيط زيست با اشاره به فشردگي جمعيت در سالن، ابراز داشت: اين امر نشان دهنده اين است که حمايت از محيط زيست در دولت تدبير و اميد طرفداران زيادي دارد.

رئيس دفتر رئيس جمهور ادامه داد: دولت تدبير و اميد قبل از انتخابات و پس از آن دو حوزه را به عنوان حوزه‌هاي اصلي چالش‌هاي پيش‌رو و عضويت‌هاي عملي اعلام کرد که اين دو حوزه شامل اقتصاد و سياست خارجي مي‌شود .

وي ادامه داد: در حوزه اقتصاد وضعيتي که در رشد اقتصادي در سطح عمومي و وضعيت اشتغال داريم اين را نشان مي‌دهد که بايد ريل حرکت عوض شود.

نهاونديان اضافه کرد: در رابطه با مناسبات خارجي هم مردم به يک تحول در نگاه و گفتمان راي دادند، در هر دوي حوزه‌ها اولويت کار دولت بحث محيط زيست بوده که اين امر جدايي ناپذير است.

وي متذکر شد: اگر استفاده از همه منابع را لازمه توسعه پايدار بدانيم نمي توانيم به اين توسعه برسيم .

نهاونديان در ادامه با اشاره به گفتگوي تلفني که چند هفته پيش با معصومه ابتکار داشت، ادامه داد: در اين گفت‌وگو رئيس سازمان محيط زيست به جمله بسيار عميقي اشاره کردند مبني بر اينکه از هر کدام از مسئولان در حوزه‌هاي مختلف يک پيوست زيست محيطي درخواست شود.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور ابراز داشت: اين بدان معني است که ملاحظات زيست محيطي در طول وظايف در حوزه مسئوليت است و بعدي از حياط اجتماعي است نه بخشي از آن.

وي متذکر شد: در مناسبات و سياست خارجي نيز ملاحظات مي‌تواند به ما زبان قابل تفاهم با دنيا بدهد.

به گفته وي براي حل برخي از بدفهمي‌هاي بين‌المللي بحث محيط زيست مي‌تواند کمک شاياني کند.

نهاونديان اضافه کرد: لازم است به جاي زبان فردي، زبان ايجابي را در گفتمان محيط زيست ايجاد کنيم، در اين راستا اخلاق زيست محيطي نکته بسيار مهمي است که در اين سرزمين بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي با اشاره به معضل ريزگردها در غرب و شرق کشور ادامه داد: رفع اينگونه معضل‌ها نيازمند مشارکت گسترده مردم است.

وي يادآور شد: خانم ابتکار يک خانم هستند، اگرچه خانم بودن يک افتخار بزرگ است اما شهادت مي‌دهم انتخاب ابتکار به سبب خانم بودنشان نبوده بلکه به سبب کفايت علمي، شخصي و مديريتي وي بوده است.

رئيس دفتر رئيس جمهور ادامه داد: خانمي که در يک مسئوليتي به سبب کفايت‌هاي مديريتي مسئوليت بپذيرد ديگر قابل حذف نيست.

نهاونديان در پايان حکم رئيس جمهور را براي تصدي‌گري ابتکار به منصب رياست محيط زيست قرائت کرد که بدين شرح است:

«سرکار خانم معصومه ابتکار نظر به مراتب تعهد سوابق علمي و تجربيات مديريتي ، به موجب اين حکم شما را بعنوان رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست بر مي‌گزينم.

اميد است با عنايت الهي و همکاري نخبگان علمي و همه دستگاه‌هاي ذيربط در خدمت به ملت شريف ايران با رعايت اصول قانون‌مداري و اعتدال گرايي و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد موفق باشيد.»

Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …