“نامه های خیس” برنده دو جایزه از جشنواره کازان شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، نهمین جشنواره فیلم کازان روز گذشته 20 شهریورماه در جمهوری تاتارستان روسیه به کار خود پایان داد که در مراسم اختتامیه این جشنواره فیلم ایرانی “نامه های خیس” به کارگردانی مرجان اشرفی زاده موفق شد دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلمنامه را از آن خود کند.
معصومه قاسمی پور جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد و مرجان اشرفی زاده و علی اصغری (کارگاه قلم) نیز برای نگارش فیلمنامه “نامه های خیس” موفق به دریافت جایزه شدند.
داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران نیز به عنوان داور در نهمین جشنواره فیلم کازان روسیه حضور داشت. این جشنواره از 14 تا 20 شهریورماه در جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شد و ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی این جشنواره را کارن شاه نظر اف کارگردان مشهور روسی برعهده داشته است.
“نامه‌های خیس” به کارگردانی مرجان اشرافی‌زاده تنها فیلم ایرانی بخش مسابقه فیلم‌های بلند این جشنواره بوده است. همچنین دو قسمت از مجموعه مستند “عروسی اقوام” با عناوین “عروسی در چاه بهار” به کارگردانی هاشم زهی و “عروسی در گلستان” به کارگردانی نادر معصومی از تولیدات شبکه مستند سیما و انیمیشن “ماسوله” به کارگردانی بهرام عظیمی تولید مرکز صبا در بخش مسابقه جشنواره سینمای مسلمان کازان روسیه شرکت کرده‌اند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …