“خطر آخر” فیلم جدید بنکدار و علیمحمدی/ “ابراهیم در آتش” آماده شد

کیوان علیمحمدی که غالبا با همکاری امید بنکدار در سینما فعالیت می‌کند درباره جدیدترین فعالیت‌هایشان  گفت: من و امید بنکدار فیلمنامه “خط آخر” را بر اساس قصه کوتاهی از علی حیدری در دست نگارش داریم. داستان فیلم یک عاشقانه است که در سه زمان به صورت موازی روایت می‌شود.

 
به گفته وی، با فراهم شدن شرایط تولید به زودی این فیلم را کلید می‌زنند تا در جشنواره فجر امسال که مصادف با بهمن‌ماه خواهد بود به نمایش در آید.

 
وی همچنین درباره ساخت مستند “ابراهیم در آتش” توضیح داد: این فیلم ادای دینی به زنده‌یاد محمد ابراهیم اصغرزاده موسوی فیلمساز و بازیگر است. وی به نوعی بانی اصلی ساخت اولین فیلم کوتاه ما “کویر و آیینه‌ها” بود. همیشه من و بنکدار می خواستیم با ساخت یک فیلم به نوعی به او ادای دین کنیم که در این مستند سعی کردیم به این نقطه برسیم.

 
علیمحمدی ادامه داد: در بخشی از این مستند 47 دقیقه ای، نامه‌های اصغرزاده به همسرش نوشین خدامی روایت می شود. فیلم یک مستند عاشقانه با شیوه سیال ذهن است. این مستند در حال و هوای دهه 60 با خاطرات جنگ روایت می شود. بخشی از پلان ها نیز آرشیوی است.

 
عوامل تولید “ابراهیم در آتش” عبارتند از نویسنده و کارگردان: کیوان علیمحدی و امید بنکدار، تصویربردار: عباس نظام دوست، صدابردار: مهدی صالح کرمانی، چهره پرداز:پریا روشن، صدا گذاری و موسیقی:بامداد افشار، تدوین: بنکدار، علیمحمدی و سیاوش پور خلیلی، روای: سحر دولتشاهی با صدای محمد نیم باشی.

 
این دو کارگردان فیلم های “شبانه” و “شبانه روز” را تا کنون کارگردانی کرده اند. همچنین مجموعه تلویزیونی “حیرانی” از دیگر ساخته های آنها به شمار می رود.

 
ابراهیم اصغرزاده را بیشتر به عنوان دستیار حاتمی کیا می‌شناسند. اصغرزاده در اکثر فیلم های سینمایی ابراهیم حاتمی کیا در سمت های مختلف مجری طرح، مدیر تولید، دستیار کارگردان، برنامه ریز، بازیگر و …. حضور داشته است. وی همچنین همکاری با سیف الله داد را در فیلم “بازمانده” و همچنین دستیاری پرویز شیخ طادی در فیلم “دفتری از آسمان” را در کارنامه  حرفه ای خود دارد.

 
وی در سال ۱۳۸۰ برای زیارت عازم کربلا شد و قصد داشت بر اساس متن کتاب “فتح خون” اثر شهید آوینی مستندی درباره واقعه عاشورا بسازد. او پس از بازگشت و در حالی که پیش تولید اولین فیلم داستانی خود با عنوان “زندگی شیرین” که درمورد جانبازان  شیمیایی بود آغاز کرده بود، برای تکمیل مستند دیگرش با نام “کاغذهای بی جواب” صبح روز بیست و سوم بهمن ۱۳۸۰ در حالی که سوار بر هواپیما به سمت خرم آباد در حرکت بود، دچار سانحه هوایی شد و به کاروان همرزمان مهاجرش پیوست.

 
 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …