تئاترشهر “پروانگی” را تجربه می کند/ مرور خاطرات جنگ در یک آسایشگاه

عامر مسافرآستانه در این باره  گفت: نمایش “پروانگی” با طرحی از من توسط علی افضل نوشته شده بود و در دوره گذشته جشنواره تئاتر فجر نیز به نمایش در آمد. بعد از جشنواره تصمیم گرفتم نمایش را به شکل دیالوگ‌محور اجرا کنم بنابراین با سیاووش پاکراه صحبت کردم و او متن را از ابتدا با توجه به ایده اصلی نمایش نوشت.

 
وی افزود: از علی فاضل به خاطر همکاری‌ای که در این نمایش با من داشت و نمایشنامه ابتدایی را نوشت بسیار سپاسگزارم اما تصمیم داشتم به شکل دیگری کار را اجرا کنم. این نمایش به افراد صدمه دیده در جنگ می پردازد و در یک فرازمان و فرامکان روایت می شود. در یک آسایشگاه روانی زندگی این افراد و چالش هایی که با پزشک این مکان پیدا می کنند به تصویر کشیده می شود.

 
این بازیگر با اشاره به اینکه نمایشش نسبت به اجرای جشنواره تغییراتی در فرم اجرایی خواهد داشت، بیان کرد: این نمایش درباره افرادی است که بر اثر صدمات جنگ در فضای شیدایی قرار می‌گیرند. “پروانگی” روایت زندگی بیمارانی است که در یک آسایشگاه زیر نظر یک دکتر زندگی می کنند. این پزشک با توجه به ایده هایی که دارد این بیماران را تحت کنترل خود در آورده و قصد دارد با ورود به خاطراتشان آنها را درمان کند اما بیماران تصمیم می گیرند با اختیار خود زندگی شان را اداره کنند و بر علیه نظرات دکتر می‌شورند.

 
به گفته مسافرآستانه، این اثر نمایشی قرار است نیمه آبان ماه در تالار قشقایی روی صحنه برود.

 

 
امید عباسی، محسن رستگار، امیر امیری، نسترن پیکانو، ملودی آرام نیا، مینا کریمی جبلی، مصطفی کاظمی و مینا حسین آبادی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

 
“پروانگی” نخستین تجربه کارگردانی عامر مسافر است که به عنوان طراح حرکت و بازیگر شناخته می شود. وی در این نمایش کمتر به هنر تخصصی خود یعنی کار فیزیکال (حرکت و بدن) پرداخته است. علی نصر به عنوان دستیار کارگردان، امیرحسین دوانی طراح صحنه، فربد نایین موسیقی، عابس خلقی طراح نور و ندا نصر به عنوان طراح لباس مسافر آستانه را در این نمایش همراهی می کنند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …