وزارت ارشاد پای مجوزهایی که می‌دهد می‌ایستد/ بازگشایی خانه سینما همه را شاد کرد

به گزارش ایرانگرد نیوز، شب گذشته 22 شهریور ماه جشن روز ملی سینما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی و اهالی سینما در باشگاه آبگینه تهران برگزار شد. در این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران یکی از نکات برجسته و افتخارآفرین برای همه ما است. در طول 3 دهه گذشته سینمای ایران با تولید 100 ها فیلم و حضور در 100 ها جشنواره داخلی و خارجی توانست افتخارات بسیاری را برای کشور ما به همراه آورد، به همین دلیل وظیفه همه ما و به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که تلاش خود را برای بالندگی، شکوفایی و تقویت سینمای ایران به کار گیریم.

 

وی ادامه داد: به خوبی می دانم امروز سینمای ایران با چالش های زیادی روبرو است که از آن جمله می توان به تعداد اندک سینماهای ایران که از همین تعداد هم بخشی رو به فرسودگی است، کاهش سرانه صندلی سینما و مشکلات اقتصادی کشور که باعث شده خرید بلیت سینما از سبد خانوار حذف شود، اشاره کرد. در سال 90 در مجموع 13 میلیون 400 هزار نفر به سینما رفتند، در حالی که این آمار در سال 91 به 9 میلیون نفر رسیده که جای تاسف است.

 

وزیر ارشاد برخی از مشکلات سینمای ایران را انیگونه برشمرد: کمبود برخی اعتبارات، ضعف نیروهای کارشناس ماهر در سازمان سینمایی، ضعف تجهیزات داخلی، کمبود امکانات رفاهی و بیمه ای، ضعف های زیرساختی مانند نبود شهرک های مناسب سینمایی، نبود تجهیزات مدرن و کمبود توانایی بخش خصوصی برای ورود به سینما، ضعف بازاریابی در صحنه های جهانی و … همه جزو مسائل و چالش های مهمی است که امروز با آن روبرو هستیم، با این حال به آینده امیدوار هستیم.

 

جنتی گفت: امیدوارم با همکاری  اهالی سینما و سایر هنرمندان از جمله هنرمندان هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و ادبیات، بتوانیم آینده درخشانی را برای فرهنگ و هنر کشور فراهم کنیم. تلاش ما این است که از بودجه و امکانات موجود استفاده کنیم و هرچه سریعتر لایحه نظام صنفی در سینما را به تصویب رسانیم. همچنین در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سینما اعتبار جلب کرده و مشکلات اصحاب سینما را کاهش دهیم و در سایه تعامل سازنده با محافل بین المللی بتوانیم حضور فیلم های ایرانی را در بازارها و شبکه های بین المللی افزایش دهیم.

 

 

وی بیان کرد: حمایت از حقوق آثار و مالکیت سینمایی از دیگر مواردی است که تلاش می کنیم راه مناسبی برای اجرایی شدن آن فراهم کنیم، همچنین تلاش می کنیم از اسپانسرهای داخلی و خارجی برای ساخت شهرک های سینمایی استفاده کنیم و بسیاری از آیین نامه ها و مقررات دست و پا گیر در این زمینه را از بین ببریم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قبلا هم اشاره کرده بودم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پای مجوزهای ساخت و نمایشی که در سینما صادر می کند بماند و نباید اجازه دهد که در هنگام اکران یک فیلم سینمایی، عناصر خاص مانع نمایش فیلم شوند. همین جا به شما قول می دهم که همه تلاش خود را خواهیم کرد تا حقوق همه سینماگران را رعایت کنیم.

 

وی با اشاره به روز معرفی حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: همان روز در جمع مدیران سینمایی اشاره کردم که همه سینماگران برای ما عزیز هستند و بین هیچ کدام از آنها فرقی وجود ندارد، در کنار هنرمندان، روزنامه ها نیز همین طور خواهند بود برای دولت یازدهم روزنامه موافق و یا مخالف فرقی ندارد و شرایط برای فعالیت آنها را فراهم می کنیم. آن چه که برای ما بیشتر از هرچیز دیگری با اهمیت است، این است که تنها به قانون اهمیت داده و به دور از سلیقه های شخصی و تنگ نظری با همه برخورد کنیم.

 

جنتی در پایان گفت: خوشحال هستم که بعد از چند سال خانه سینما باز می شود، دیروز یکی از روزهای خوشحال‌کننده برای ما و اهالی فرهنگ و هنر بود و به جرات می توانم بگویم که یکی از بهترین روزهای زندگی ما است، امیدوارم این روحیه ادامه پیدا کند و بتوانیم آینده روشن و درخشانی را رقم بزنیم.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …