8 فوتوکلیپ معرفی آثار شاخص موزه ملی ملک در فضای مجازی، رونمایی می‌شود

مجموعه 8 فوتوکلیپ دربرگیرنده معرفی آثار شاخص کتابخانه و موزه ملی ملک، همزمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام، در وب‌سایت این موقوفه آستان قدس رضوی بارگزاری شده و در آستانه دید علاقه‌منداو و دوستداران قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، «علی صداقت‌بین» مسوول فناوری اطلاعات کتابخانه و موزه ملی ملک درباره چگونگی ساخت این فوتوکلیپ‌ها گفت: «ساخت این 8 فوتوکلیپ از جمله اقدامات در مسیر گسترش حضور کتابخانه و موزه ملی ملک در فضای مجازی است که به علاقه‌مندان آثار فرهنگی تاریخی امکان می‌دهد در فضای وب به تماشای آثار برجسته و شاخص گنجینه وقفی حاج حسین آقا ملک بنشینند».

وی افزود: «موضوع این فوتوکلیپ‌ها، سکه‌های ولایت‌عهدی امام رضا علیه‌السلام، تومار موقوفات آستان قدس رضوی، عقدنامه امیرکبیر، قرآن بایسنقری، قرآن ارسنجانی، تابلوی میدان مشق، نگاره خورشید خانم و نگاره شکار و شکارگاه است که با همین نام‌ها در بخش فیلم‌خانه وب‌سایت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک قرار گرفته است».

به گفته مسوول فناوری اطلاعات موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، مریم حصارکی و سالار رفیعیان سازنده این فوتوکلیپ‌ها هستند.

صداقت‌بین یادآور شد: «علاقه‌مندان برای دیدن فوتوکلیپ‌های یادشده می‌توانند به نشانی اینترنتی «malekmuseum.org/video/fa» مراجعه یا روی بنر «فیلم‌خانه» در وب‌سایت موسسه کتابخانه و موزه به نشانی www.malekmuseum.org کلیک کنند.

آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام از جمله آیین‌های وقف‌نامه‌ای به سفارش مرحوم حاج حسین آقا ملک واقف و بنیان‌گذار این موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی، در روز سه‌شنبه 26 شهریور 1392 خورشیدی از ساعت 17 در کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی می‌توانند در این آیین شرکت کنند.ImageHandler.ashx

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …