راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی خوزستان در بصره عراق

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، افشین حیدری صبح امروز در نشست مشترکی بال معاون استاندار بصره عراق در پایانه مرزی عراق در شلمچه اظهار کرد: آمادگی داریم که در بصره عراق نمایشگاه دائمی عرضه و فروش محصولات و مصنوعات صنایع دستی ایران و خوزستان را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید در این زمینه تفاهعم‌نامه‌ای منعقد شود، گفت: در این زمینه طرف عراقی استقبال بسیار زیادی از این پیشنهاد کرده است و در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای به این منظور منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عرضه صنایع دستی باید با استاند اردهای لازم باشد، افزود: صنایع دستی خوزستان در سراسر ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به این دلیل توانسته‌ایم در یونسکو صنایع دستی را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ایران برای نخستین بار برای صنایع دستی خوزستان مهر اصالت اخذ شده است، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار برای اخذ مهر اصالت صنایع دستی خوزستان اقدام کرده‌ایم و به این منظور برای تعدادی از مصنوعات خوزستان این نشان مهم اخذ شده است.

حیدری با اشاره به اینکه باید به استانداردسازی صنایع دستی روی آوریم تاکید کرد: در کشور عراق به ویژه استان بصره استقبال زیادی از صنایع دستی ایران می‌شود و به این دلیل باید بر اساس استانداردهای موجود محصولات تولید و راهی این کشور شوند.

در این نشست دکتر مرتضی معاون استاندار بصره عراق و نمایشندگان اتاق‌های بازرگانی این استان نیز حضور داشتند و در این باره نظر مثبت خود را اعلام کرد و بر انعقاد تفاهم‌نامه در این زمینه تاکید کرد.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …